- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

אברומי סאמעט בשיר על המשל של הברדיטשובער

אברומי סאמעט הוא "יהודי מצליח" לא רק בגלל שמו של הסינגל החדש אותו הוא מגיש, אלא בגלל שהוא הצליח להרכיב לחן קצבי וקליט מאוד על אחד המשלים המיוחדים ביותר של סניגורם של ישראל בעל ה'קדושת לוי' ר' לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א.

בפרשת שמיני מבאר ה'קדושת לוי' קטע מפרקי אבות ומדבר על עבודת ה' של הצדיק וכותב כך: "נמצא כשהצדיק עובד את ה' אזי כביכול השם יתברך מקבל תענוג מאדם הזה. והנה דרך משל, לאב שיש לו בן והבן ההוא לא יחסר לו כלל שהון ועושר בביתו והאב יש לו מזה תענוג שהולך לבנו כאשר לבו חפץ. והנה להבן ההוא שנתן לו השם יתברך כל טוב אין לו תענוג מזה שנתן לו השם יתברך רב טוב וברכה, רק התענוג הבן ההוא הוא מה שהאב יש לו תענוג מאתו זהו שמחתו ותענוגו. כך הצדיק העובד את ה' ומוכן לרב טוב הצפון לו לעתיד לבוא אך החדוה והשעשועים שלו שהשם יתברך יש לו תענוג מעבודתו. וזהו שוש, כלומר שאני שוש בשמחה רבה מחמת אשיש בה', שאני מביא שמחה בה' בשביל זה אני שמח שמחה רבה שזכיתי לכך להביא חדווה להשם יתברך קרוץ מחומר כמוני ישמח את הבורא ברוך הוא אשר ידו בכל משלה".

כידוע בהמון חסידויות ובמקומות שונים בימי ראש השנה טרם התקיעות מעוררים את הקהל לתשובה ובחלקם אף מזכירים את שמו של ר' לוי יצחק זיע"א או מביאים כל מיני דברים שכתב כדי לעורר סניגוריה, והנה ימים ספורים לפני יום הדין עושה זאת אברומי סאמעט בצורה קצבית ונעימה לאוזן דרך הסינגל המאוד תוסס הזה "ס'גייט אים גוט" או בשמו בעברית "יהודי מצליח".

לחצו PLAY להאזנה לשיר