אביב גפן & אברהם פריד: "בצורת" - חסידיניוז

אביב גפן & אברהם פריד: "בצורת"

מאת: יוסף ארנפלד | ה׳ בטבת ה׳תשפ״א (20/12/20) 17:16 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

דואט כמעט בלתי אפשרי בין שני יוצרים משני צידי תעשיית המוזיקה: מהצד האחד – גדול הזמר היהודי חסידי אברהם פריד, ומאידך אחד היוצרים הישראלים הכי בולטים בתעשיית המוזיקה בישראל – אביב גפן.

אז איך זה קרה?

"זה יכול היה להיות עוד ערב של שגרת קורונה בביתי בברוקלין", מספר אברהם פריד. "אבל סרטון ששלח אלי ידיד מהארץ, גרם לי לדמוע באחת. מעולם לא פגשתי את אביב גפן ופגישה שכזאת לא עמדה כלל על הפרק.

אך אם יש דבר שהקורונה לימדה אותנו הוא, ש'אין דבר כזה, שאין דבר כזה' ולבבות יכולים להיפגש ולהתחבר גם במרחק של עשרות אלפי קילומטרים. כשראיתי בסרטון את אביב דומע בראיון ומבקש לכבות את שיח השנאה ולהרבות באהבת אחים, לא יכולתי לעמוד עוד מנגד ונעניתי לקריאתו. כי אנשים אחים אנחנו".

״השיר הזה בא לתת פתח לתקווה ולאחדות, ולמציאת מקום שאפשר להיפגש בו", מסביר יוצר השיר אביב גפן. הוא הוקלט אחרי אין ספור שיחות מרתקות בין אברהם לביני. הרגשנו שזו אמירה ששנינו רוצים להשאיר. מעין צוואה של מדינה שרוצה שלא ישכחו את האנשים הגרים בה״.

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.67
Loading...

תגיות: ,


תגובות (12)

  1. יהודי הגיב:

    אין דרכי להעיר, אך מבחינתי אין לי יכולת להשיג כיצד אתר חרדי למהדרין מפרסם סינגל של אביב גפן, גם אם הוא מושר יחד עם אברהם פריד. על אברהם פריד עצמו השאלה נשאלת בנפרד, אך אני שואל זאת גם על כל מי שמעביר את זה הלאה.
    היתכן שזמר חילוני גמור שעבר על עבירות מתוך ג' עבירות חמורות יכנס אלינו בדלת הקדמית?
    עד כאן.

  2. איתי הגיב:

    אני לא מבין איך נותנים לשיר כזה לעלות עם זמר כזה שמעתי קצת על השיר והרעש שהחיבור יצר ואני מסכים שלא עושים חיבור כזה ולא אמורים לתת לזמר כזה במה מילא הזמר הראשון אבל אברהם פריד. ממש לא מתאים

  3. עקיבה הגיב:

    לא יודע כן צריך לעלות השיר הזה כאן או לא ואולי לא
    .אבל החיבור הוא מדהים,והשיר מדהים.אדם התחיל להתקרב ,למה לדחות?!למה לא לקרב?!במיוחד שיש לו המון השפעה על קהל יהודים חילונים.
    אני אחיך – על תשכח!!!(התרגשתי עד דמעות כי הוא אמר את זה מעומק לב ,באמת ,ולא מצוות אנשים מלומדה)
    להיות חרדי זה גם לזכור שחילונים הם אחים!!!
    לה" יש הרבה שמחה כאשר בניו מתקרבים אז גם אני בתור חרדי שמח מאוד.
    אביב גפן ואברהם פריד-אתם מקדשים שם שמים!

  4. מרים הגיב:

    איתי היקר גם אנחנו לפעמים חוטאים בן אדם כמו אביב גפן היה וגדל בבית חילוני והוא עצמו אמר שגדל לחינוך ששונאים חרדים!
    אז זה המקום לאמר שאביב גפן מתקרב ליהדות ורוצה אהבת אחים בדיוק כמו שה' רוצה!!! אז הוא עושה את זה דרך שירה ולא דברי תורה אז מה!

  5. אנומימי הגיב:

    הלוואי ועוד זמרים יפרצו דרך כמו אביב גפן ויבואו לעשות דואטים שכאלו

  6. עוד יהודי הגיב:

    ונקלה אחיך לעיניך

  7. AKNV הגיב:

    אין בזה שום בעיה ואף חיובי
    אך נושא אחד, חשוב מאד
    העולם אומר אם מותר לשמוע בדואט,ואף חיובי……….

    למה לא לשמוע את אביב גפן לבד…..

    וזה אסון, אסון טראגי………

    ידידי, אתה יכול לחלוק!

  8. יהודי הגיב:

    אין דבר העומד בפני התשובה ולפי מה שכותב אברהם פריד אביב גפן באמצע לעשות תשובה וימין ה' פשוטה לקבל שבים ואם הקב"ה מוכן לקבל אנשים שחוזרים בתשובה אע"פ שחטאו נגדו ועשו עבירות חמורות ק"ו שאנחנו צריכים לקבל אותם ולשכוח את מה שעשו כי אם לא שוכחים לאדם עוון או חטא או דבר מסוים לא טוב שהוא עשה כבר הוא לא יכול לעשות תשובה והדבר הכי קשה זה שכבר אי אפשר לעשות תשובה וגם אנחנו מבקשים מה' שימחל לנו על עוונותינו וישכח לנו אותם כמו שכתוב "אם עוונות תשמר י-ה ה' מי יעמוד" כלומר אם ה' יזכור לנו את עוונותינו מי יכול לעמוד בפני זה לכן אם אביב רוצה לעשות תשובה אנחנו צריכים לקבל אותו בכבוד ולא לזכור לו את מה שעשה ובמיוחד לא להזכיר לו כי במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד וא"כ אם אביב עשה תשובה עכשיו הוא נחשב יותר מצדיק גמור וצריך לקבלו בכבוד

  9. טלי הגיב:

    יפה ומרגש מאד.
    זה אומץ די גדול מבחינת אביב גפן לבוא ולעשות כזה צעד אז אולי במקום לבוא ולשפוט אותו תהיו בעד.
    שיר מרגש עד דמעות.
    כל הכבוד לאברהם פריד שלקח חלק מזה ועוד יותר כל הכבוד לאביב גפן שעושה מה שחושב לנכון ומה שצודק ולא מה שיגרום לו ליותר כבוד….

  10. שרה הגיב:

    הקב"ה מקבל שבים אז בטח שאנחנו…

  11. יוסף הצ'וס הגיב:

    כל הכבוד לאביב שחזר בו מדבריו ושב'ה ימשיך להתקרב

  12. עכ הגיב:

    משל לאחד שבא להוציא משכנתא וכשהתברר שאין לו הכנסות הוא אמר כן אני באמצע לארגן הכנסות. מעניין למה רק כשמדובר בכסף כולם מבינים שזו בדיחה אבל ברוחניות הם יצטטו לך שאביב גפן באמצע לעשות תשובה. נו באמת!

השאר תגובה

תוכן תגובה