- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

העידן החדש של דוד שפירא

דוד שפירא (Duvie) משחרר שיר חדש, היישר לתוך הסגר והחיסונים. "השיר הזה מייצג את מה שחוויתי באופן אישי בתקופת קורונה", הוא מגלה. "אני מאמין שכולנו חווינו רגשות דומים כמו פחד, חוסר וודאות, ספק, כל אחד בדרכו. הקורונה אילצה אותנו לעצור, לחשוב ולהתבונן פנימה. לכל אחד מאיתנו היה את הרגע ההוא, אולי יותר מרגע, בו פשוט עצרנו וחשבנו מה קורה כאן? לאן זה הולך? מה השם מבקש מאיתנו ולמה הוא עצר את חיינו לגמרי?"

שפירא אומר כי הוא יודע על אחרים, אבל גם על עצמו שהזמנים המיוחדים האלה דווקא קירוב אותו לבורא וסייעו לו לקבל פרספקטיבה אחרת על החיים הקצרים של האדם. "העידן החדש עליו אני שר, הוא מקום שבו, אני מקווה, נוכל לחיות עם השינויים המוזרים שעוברים עלינו, לזכור את מה שעברנו ולא להתעלם מהם כשהעולם יחזור לקדמותו".

העידן הקודם היה דווקא נחמד לדוד, עד שהגיע הנגיף הארור. "הפרנסה היתה טובה, ב"ה, הקריירה המוזיקלית שלי התחילה להמריא, לוח השנה התמלא באירועים, הרגשתי ממש אופטימי עם כל מה שהתבשל ואז… הכל פשוט התרסק". וכך, בבת אחת הוא עבר לעיסוק בתצורה אחרת: התבוננות פנימית, לימוד תורה מעמיק, עבד על עצמו יותר. הוא מגלה עניין בתחביב חדש: לימוד נגינה על פסנתר, ומבלה זמן רב יותר עם המשפחה 

"עידן חדש" נכתב והופק על ידי איצי וולדנר. "שמעתי עליו הרבה וידעתי שאני רוצה לחבור אליו לסינגל הבא שלי. הייתי סקרן איך ייראה תהליך העבודה לעומת שני הסינגלים הקודמים שלי. נפגשנו כמה פעמים לשיחה מרחוק בסקייפ וחשבנו יחד על מספר רעיונות, עבדנו עליו עוד ועוד עד שהוא כבר לא דמה בכלל לרעיון המקורי, וברוך השם – אני מרוצה מאוד מהתוצאה. נהניתי מאוד לראות איך הוא מחבר שירים, רעיונות ומילים. להגיע להקליט איתו הייתה חוויה מדהימה". 

כעולה חדש, האתגר לשיר שיר בעברית "כמו שצריך" היה גדול. "מתוך שלושת הסינגלים שלי, זה הכי היה קשה לבטא את העברית כמו שצריך. כשדיברתי עם מרים ישראלי על המילים, ביקשתי שתכתוב עברית מתוחכמת יותר ממה שכולנו רגילים". לכן, כמה מפתיע נדרשו למעלה מעשר שעות כדי לשיר אותו נכון באולפן, "איצי עבד איתי על כל הברה ומבטא, היה ממש קשה באולפן, עד שקיבלנו את התוצאה שרצינו".

מילים: מרים ישראלי | לחן, הפקה ועיבוד: איצי וולדנר

לחצו PLAY להאזנה לשיר