- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שיר התשובה החדש של נועם רמתי

לרגל ימי הרחמים והסליחות, משחרר היוצר והזמר נועם רמתי סינגל שביעי מתוך אלבום הבכורה "טרקלין של גאולה" שייצא אי"ה בקרוב. את "תשובה" כתב והלחין בעצמו, השיר נכתב ממקום של נפילות וקשיים שיש לכל אחד, במקום שלו. אומנם כשהאדם שרוי בירידה ולא מוצא את עצמו, תמיד ניצבת בפניו במהלך השנה האפשרות לעשות שינוי, אולם באלול הרבה יותר קל, כי מופיע "אור התשובה" ובאמצעותו ישנה קלות יתרה לשוב אל עצמינו  – לשוב בתשובה.

"כשמדברים על תשובה", משתף נועם, "תמיד עולה בי העניין שהרב קוק מסביר שאחת הסיבות שקשה לנו לשוב באמת אבל, מכל הלב, נובעת מחוסר וודאות ואמונה שבאמת אפשר לתקן הכל – זו בדיוק כוחה של תשובה! אם רק נאמין בתשובה נצליח לראות את השינוי, הרי כולנו רוצים להיות הגרסה היותר טובה של עצמינו – כל אחד במקום שלו. למשל בתיקון המידות – כמה היינו רוצים לכבד יותר את הסובבים אותנו, את אבא ואמא, את האישה והילדים- אלול זה בדיוק הזמן להתחיל לעבוד על זה. 

נועם מגלה את מאחורי הקלעים של מילות השיר "אני נלחם, כמעט לא נותרה תחמושת והאויב עוד לא ניחם…" האדם מתמודד מול היצר הרע המשול לאויב מר ונדמה שהכוחות לעמוד מול היצר נגמרו, התחמושת אזלה, ומבקש להתמלא כלומר, למצוא בי את הכוחות, לחדש תחמושת, להיות טוב יותר ממה שהייתי אתמול". 

"מעגל השנה היהודי, כולל בתוכו זמנים מיוחדים לעם ישראל: בכל עת וגם בימים של קשיים יש את האור שלו – הארת היום.  בחג הסוכות אור השמחה, פסח הוא זמן הגאולה, שבועות מסמל את עניין התורה וחודש אלול הוא זמן התשובה הרגיש לי בדיוק הזמן להוציא את הסינגל הזה דווקא בימים אלו של תחילת אלול – ימים של חיבור ותשובה". 

"בעיניי חשוב שהתשובה תבוא ממקום של חיבור ורצון להתקרב. לא לעשות תשובה כי צריך וחייב, אלא באמת להבין שיש נקודה אמיתית ופנימית בתוכי ותפקידי לחשוף אותה. שנזכה לנצל את הימים המיוחדים האלה, אמן!".

לחצו PLAY להאזנה לשיר