האמן והיוצר מענדל ראטה בשיר אהבה: ליבע ניגון - חסידיניוז

האמן והיוצר מענדל ראטה בשיר אהבה: ליבע ניגון

מאת: מתי שיינברג | כ׳ בניסן ה׳תשפ״ב (21/04/22) 13:24 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

בצעד ראשון מסוגו, היוצר והמשפיע מענדל ראטה מעיז לכתוב ולשתף שיר ביידיש, המספר על הגעגוע למצוא אהבה ולהקים בית עם נערה יהודית כשרה, ׳איך וויל ליב האבן א יידישע מיידעלע׳.

בשבועות האחרונים, אחרי שראטה פרסם קטע קצר מהשיר בסרטון ששיתף מהאולפן, עורר הדבר סערה ברשת, כאשר מאז פתח ראטה דיון נרחב בנושא ופרסם את הגיגיו בסטטוס ובסטוריז שלו, אמירות שהפכו לדיונים לוהטים בקבוצות וואטסאפ חרדיות, כאשר בחלקם אף נאמרו דברים קשים על ראטה, מפי אנשים שנרתעו מהצעד החדשני הזה שלא היה כמותו עד היום במגזר החרדי ובפרט החסידי.  

לדברי ראטה: הדיבור החופשי והבריא על אהבה היה קיים בצורה בולטת בתקופת התנ״ך. התורה מתארת את השידוכים של האבות הקדושים בצורה מאוד גלויה ובריאה.  הפסוק ׳ויאהב יעקב את רחל׳ נאמר עוד לפני שהוא התחתן איתה.  הוא ראה בה את נשמתו התאומה, ואהב אותה. עם כל הכבוד לסודות הקבלה העמוקים הגנוזים בפסוקי התנ״ך, אבל התורה כ׳תורת חיים׳ גם מלמדת אותנו דרך חיים.  פעם גם צורת השידוכים היתה בצורה הרבה יותר בריאה ופתוחה, כמו מה שהיה ביום ט״ו באב, כאשר בנות ישראל חוללו בכרמים.  רק בזמן הגלות נסגרנו, מתוך פחדים שונים שהצטברו בנפש העם משעבוד הגלות.  הגיע הזמן לתודעה גאולית בריאה יותר.

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.00
Loading...

תגיות: ,


השאר תגובה

תוכן תגובה