- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

תור מרקי בסינגל חדש לקראת אלבום שני

תור מרקי - בצאת ישראל

בשורה לחובבי המוסיקה היהודית: תור מרקי, איש עסקים מסן דייגו שעבר מהפך רוחני בחייו והפך למלחין ויוצר של מוסיקה יהודית שורשית, מסיים בימים אלו את אלבומו השני. מרקי, המכונה 'זמר התהילים' מלחין כבר שנים ארוכות את פרקי התהילים. עד כה הלחין 52 מפרקי התהילים, ועוד היד והגיטרה נטויה.

בימים אלו יוצא סינגל חדש מתוך אלבומו השני שעתיד לראות אור בקרוב. הסינגל, המבוסס על פרק קי"ד בתהילים – בצאת ישראל ממצרים, הוא לחן מלודי וקליט לאוזן. מרקי, לא רק מלחין ויוצר, הוא גם מבצע את השירים בעצמו.

לפני כ-20 שנה שב תור מרקי בתשובה, לאחר שתרבות השפע והנהנתנות המערבית הטרידה את מנוחתו ודאגתו בנוגע לעתיד חינוך ילדיו. "רציתי שילדיי יקבלו חינוך עם שורשים, כך גיליתי את האור שביהדות ולאט לאט התחזקתי ברוך ה'", מספר תור.

את הלחנים לפרקי התהילים החל תור להלחין כבר לפני שנים ארוכות. "למעשה, הלחנתי ושלחתי למגירה", הוא מספר. "רק כעבור שנים, באחד מביקוריי הרבים בארץ ישראל, נשלחתי על ידי מורי ורבי בישיבה שבה אני לומד, לזמר והיוצר קן ברג'ס, וכך החל שיתוף הפעולה בינינו. אחרי האלבום הראשון, ראינו שיש ביקוש לקונספט הזה של שירים המבוססים על פרקי התהילים והמשכנו לאלבום השני, שגם הוא, כמו האלבום הראשון, קן ברג'ס חתום על העיבוד וההפקה המוסיקלית".

על החיבור לתהילים מספר מרקי, כי כבר בתחילת דרכו בעולם התשובה, חש חיבור לפרקי התהילים, אותם שרו הלויים בבית המקדש. "עם השנים המנגינות לפרקי התהילים אבדו ונותרו רק המילים", הוא מספר. "אנחנו משתדלים לשיר את הפרקים ובדרך הזו אנחנו מתכוננים לגאולה השלימה ולבניית בית המקדש".

כאמור, בימים אלו יוצא הסינגל הראשון מתוך האלבום השני העתיד לראות אור בקרוב.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/08/marki-betzet.mp3|titles=תור מרקי – בצאת ישראל]