- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

הראל טל וישיבת תורת החיים: עוקד והנעקד

בעיצומם של ימי הרחמים והסליחות, בואכה ראש השנה, משחרר הראל טל ביצוע עוצמתי במיוחד של הפיוט 'עוקד והנעקד'. הפיוט אותו כתב רבי יהודה בן שמואל אבן-עבאס – מושר על ידי עדות המזרח לפני התקיעות בראש השנה, אך בשנים האחרונות צובר תאוצה גם בקהילות אשכנז.

"במשך הרבה שנים הפיוט מאוד נוגע בי כל פעם מחדש בראש השנה", משתף הראל. "הרבה זמן הרגשתי שצריך להקליט אותו עם הרבה לב. המילים שלו מדהימות בכל קנה מידה. סיפור העקידה בצורה הכי נוגעת שאפשר, וזעקה לגאולה ברמה מאוד חזקה. בנוסף, המנגינה המיוחדת הזאת מלאה בלב ואנרגיה של כיסופים וזעקה. יש שם עוצמה מטורפת. בעיני זהו אחד השירים הכי חזקים שמישהו כתב אי פעם".

אל שירתו של הראל, מצטרפים הפעם תלמידי ישיבת תורת החיים, אשר מעניקים לזעקה העולה מתוך השיר משנה תוקף ועוצמה. "כששרים אותו בישיבה, מרגישים באוויר עוצמות שקשה להסביר במילים. כשהתחלתי להקליט את השיר, הבנתי שחייביים הרבה קולות ומקהלה. זה לא שיר פרטי. זה שיר כללי, שיר של כולנו. 'זכרה לעדה סוערה ונגועה'. המקום הכי טבעי לי היה הישיבה". הרעיון השתלב עם הרצון לציין את שנת ה-25 של הישיבה בפרוייקט מוסיקלי וכך נסגר המעגל בצורה מושלמת. את יציאת השיר מלווה קליפ מרגש שצולם עם תלמידי הישיבה שמכניס לאווירת הימים הנוראים.

לחצו PLAY להאזנה לשיר