- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

אהבת תורה – סינגל ראשון ללהקת תחנת רוח!

אחרי שהשתחרר מצה"ל, עבר דניאל שטראוס, בוגר בית הספר רימון למוסיקה, להתגורר בארצות הברית במשך תקופה. בשלב מסוים הבין שמרוב שנוח לו שם – הוא עלול להשתקע בגלות ולכן גמלה בליבו ההחלטה לחזור ארצה ויחד עם זאת להגשים את החלום להיות מוסיקאי.

במהלך השנים היה פעיל במספר הרכבים מוסיקלים, כמו הרכב הרוק הירושלמי 'כבשת הרעש', להקת החתונות 'שמחת עולם' אותה ייסד וניהל ואף הוציאה לפני למעלה מעשור את הסינגל 'אני מאמין' בו התארח אהרן רזאל, וכן השתתף כנגן במספר פרויקטים ומופעים גדולים בין השאר לצדו של אודי דוידי.

בין לבין, חבר משותף הפנה אליו את המוסיקאי והיוצר שריאל אהרונוביץ', בוגר בית הספר מזמור למוסיקה, שחיפש באותם ימים מפיק מוסיקלי עבור אלבום משיריו ולחניו. השידוך בין השניים עלה יפה. ככל שעבדו השניים יחד על הפרויקט, התחדדה ההבנה שזהו כבר לא אלבום אישי, אלא יצירה משותפת. כך נולד ההרכב 'תחנת רוח'.

מאז יצא לדרך, מופיע ההרכב כצמד מוסיקלי וכן בהרכב מלא. ברזומה של 'תחנת רוח' לא מעט הופעות שלל במות מגוונות, לצד הופעות סלון, בכל רחבי הארץ. בשלב מסוים, החליט דניאל לסיים את עבודתו כשכיר, כדי לפנות זמן ולהתמקד במוסיקה. כך נבחרו שלושה שירים ראשונים שהמתינו בסבלנות במגירה והגיעו לאולפני ההקלטות, שם קבלו מעטפת מוסיקלית מקצועית.

הסינגל הראשון שרואה אור כעת, הוא 'אהבת תורה'. המילים והלחן של שריאל אהרונוביץ' שמבטאים את הגעגועים לימים בהם אפשר לשבת וללמוד תורה בלי הפרעות, קבלו עיבוד רוקיסטי בועט במיוחד, עליה ניצח דניאל שטראוס. "השיר מבטא את הגעגוע המתמיד, ואת האהבה ללימוד", מספר שריאל, שאף מככב בעטיפת הסינגל.

"כתבתי אותו לפני עשרים שנה כשהייתי בישיבת ההסדר כרם ביבנה. לפעמים, גם כשאתה בתוך בית המדרש, יש זמנים סוערים, בהם אתה מרגיש יותר בחוץ מבפנים, יותר רחוק מקרוב. בעת כתיבת השיר, לא העליתי בדעתי שהוא ילווה אותי כל כך הרבה זמן בחיים. גם היום, אחרי 20 שנה מדבר אליי, ומהדהד בתוכי את אותם תחושות, את הכאב בריחוק, את הרצון להתקרב ואת הגעגוע לימים בהם אפשר לשבת וללמוד תורה בלי הפרעות". השניים מלאים בתקווה שהשיר יתקבל באוזניים קשובות ומבטיחים שזוהי רק ההתחלה.

לחצו PLAY להאזנה לשיר