- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

סינגל שני לארי פרייזר ממיאמי: "שמע ישראל"

אחרי שהוציא את סינגל הבכורה ("מקימי"), משחרר הזמר והיוצר ארי פרייזר סינגל נוסף, "שמע ישראל" שכתב אריה בשילוב של מילים מיוחדות מהמקורות שסובבות את הפסוק הידוע של שמע ישראל… מילים שמתארות את הקשר המיוחד של הקב"ה  עם העם שלו.

הלחן המרטיט מספק לשיר תחושה שמימית, שמועצמת עם  העיבוד האתני המיוחד של הצמד רן אביב ותומר עג׳ם

"שמע ישראל, הוא שיר שנוצר בשבת", מספר ארי שמשמש לעיתים חזן בבית הכנסת שלו במיאמי. "באחת השבתות התנגן לי בראש הלחן על המילים, וניסיתי אותו בזמן אמת על ציבור המתפללים". במהלך השבת הוא שר את השיר לעצמו והתאמץ לזכור את המילים והלחן, ובמוצאי שבת הקליט אותו.

"כולם מכירים את הפסוק. אבל התפילה שמסביב למשפט שמע ישראל, היא הדרך שבה אנחנו פונים אל הקב"ה. המילים שתקנו חז"ל פשוט מקרבות. העובדה שמדובר במילים מוכרות שזכו לאינסוף לחנים וביצועים, מאתגרת את ארי – עוד יותר. "זה מאד מיוחד עבורי,  זה בא אלי בלי הכנה, הקהל הצטרף אליי ושר איתי באופן טבעי, וזה סחף ומאד ריגש אותי". 

אריה גדל בארץ ועבר לגור בארה"ב, "מה שהחזיק אותי לאורך כל השנים, זאת החזנות, גם ברגעים שלא הייתי ממש קרוב ליהדות, החזנות הייתה שם. הלחנתי הרבה שירים, תמיד כתבתי בעברית, לפני כשלוש עשרה שנה החלטתי שאני עושה הפסקה ממוזיקה והולך לעסקים, ועדיין הרגשתי שמשהו חסר לי, למרות ההצלחה בעסקים. והיום אני משלב יחד את המוזיקה". 

סוף השיר הוא החלק המרגש, אחרי "שמע ישראל" אומרים "הוא אבינו הוא מלכנו". זאת סגירת סגירת מעגל, כי הוא לא רק מלך הוא גם אבא.

"קשה היה להפיק את הקליפ למרות שהוא נראה פשוט מאד, לצלם את הקליפ היה לי לא נוח", ארי רצה קליפ מילים, כי היה קשה לו ולא טבעי להצטלם שר, "אז החלטתי לנסות להיות טבעי, ופשוט להתפלל". אבי מזרחי שהפיק את הקליפ לקח את אריה להצטלם ליד חומות ירושלים  ובאזור הכותל.  פרייזר שלא היה הרבה שנים בארץ, התרגש  מאד. "פשוט שרתי מהלב. התייחדתי  עם השיר עצמו, והתפללתי". 

בקיץ האחרון הגיעו ארי ומשפחתו לארץ, כולם יחד, "זאת הפעם הראשונה שהילדים שלי בארץ ישראל, וזה היה מרגש להיות כולנו יחד פה". 

לחצו PLAY להאזנה לשיר