- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

בין קודש לחול: אלבום בטעם של פעם

בשקט, בלי הרבה צלצולים, יושב לו המלחין והכותב נחמן שתיל בביתו ברחובות ויוצר את המוזיקה שכבר לא מייצרים היום לקהל הרחב.

חלק מהשירים כוללים מנגינות חדשות לגמרי וגם טקסטים שכתב נחמן שתיל בעצמו וחלקם מבוססים על טקסטים מהמקורות, ביניהן תפילות ידועות, שירי חגים או פיוטים פחות מוכרים.

זה לצד זה עומדים שירי קודש שנכתבו ע"י משוררים ידועים כמו ר' אברהם אבן עזרא, ר' שלום שבזי, ר' יהודה הלוי ומקבלים חיים חדשים ע"י לחן שלא נשמע מעולם. תפילות מוכרות כמו 'האדרת והאמונה לחי העולמים' זוכות למנגינה שלא תשמעו באף בית כנסת, עדיין.

כשאין חג או תפילה, שתיל ממציא אחת, ללא מילים. כן, שתיל גם מלחין ניגונים חסידיים יחודיים שנשמעים כאילו יצאו מבית מדרשו של אדמו"ר מלפני מאות שנים.

לעיתים, בוחר שתיל לעסוק ביוצרי שירה ששמם מוכר לציבור הרחב. טשרניחובסקי, חנה סנש, רחל המשוררת וביאליק – מקבלים אצלו ריענון חדש, בטעם של פעם. שתיל נוטל את הטקסטים העתיקים וזורק בהם לחן חדש, לפעמים מוסיף עיבוד קל בעצמו ומשם הדרך קצרה לערוץ האישי.

מי שצריך לפגוש את השירים – מגיע אליהם באופן ישיר או באקראי. כך או כך שתיל הוא יוצר פורה מאוד. ערוץ המוזיקה שלו ביוטיוב, שנודע לחובבי מוזיקה מרגשת ואיכותית 'בטעם של פעם' – מושך אליך עשרות אלפי צפיות, בקצב משתנה ואיטי יותר מהמקובל בתעשיית המוזיקה העכשווית.

מאות שירים (!) על השולחן, אך רק חלקם הקטן, 12 שירים בלבד, מצא את התקציב להפקה צנועה המאוגדת כעת תחת האלבום "שירי שבת וחול". חלק מהשירים הושמעו ברדיו כשיצאו כסינגלים בעבר וכעת, אחרי זמן רב ששהו בעלטה, הם נגישים לציבור הרחב בספוטיפיי, אייטונז ושירותי מדיה עדכניים. למרות תרבות הסינגלים העכשווית, מומלץ להאזין לאלבום "שירי שבת וחול" ברציפות כדי ליהנות ממוזיקה, כמו שפעם היו נהנים ממוזיקה.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'לכה דודי' מתוך האלבום