- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שיר חדש (ושקט!) לצבי גרינהיים: "הקהל"

לרגל שנת 'הקהל' צבי גרינהיים זמר וחזן, מאתגר את מילות ה'הקהל' ולראשונה יצר ושר שיר שקט. הסיבה להגעה לכיוון השקט, אליבא דגרינהיים, זה כי "כשהקב"ה מקהיל את העם, זה אירוע רציני, שמרני, צריך להתייחס אל האירוע בחרדת קודש", יחד עם זאת, כחסיד, מבין צבי את המקפצים והשמחים, כי בסוף "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד…". 

הקהל היא כינויה של מצוות עשה מהתורה להקהיל את כל עם ישראל, במוצאי שנת שמיטה ולקרוא בפניהם בתורה. "הרבי הורה לנו, חסידיו, לעשות כינוסי הקהל, כאומן – אני מרגיש שהמצווה הזאת בשבילי היא לשיר ולהופיע בכמה שיותר אירועים וכינוסי הקהל. ולגשר ולחבר בין קהילות שונות". באחת ההופעות בארה"ב הוא מצא פינה שקטה והלחין את פסוקי הקהל בלחן השקט והמרגש.

"מוזיקה הוא כלי של חיבור, במוזיקה כולם אותו דבר. אפשר לראות זאת בהופעות,  אני יכול להיות על במה עם נגנים ומפיקים מוזיקליים שהדרכים שלנו שונות, ודרך המוזיקה נגיע לחיבור גם עם השוני שקיים". 

 צבי היה רוצה שהשיר יגע בלבבות עם ישראל, שיבינו את משמעות של כינוסי תורה בכל מקום ובכל בית יהודי ברחבי העולם, שתתעורר אצלם מצוות הקהל. "אחד הדברים המיוחדים בכינוסי הקהל שזה מיועד לכולם. לא רק לגברים, רק לנשים או לילדים  בלבד, זאת מצווה לכל יהודי באשר הוא".   

  "בשנים האחרונות נראה שאנחנו בויכוח ציבורי גדול, אנחנו אחים, וזה מיותר. אחת המטרות בשיר הנוכחי זה לגשר על קהלים באשר הם, ולהחזיר את השפיות ואת אהבת ישראל האמיתית שהייתה לנו כעם".

לחצו PLAY להאזנה לשיר