- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

דניאל אדמון מתגעגע לארץ הקודש: ישראל

דניאל אדמון בסינגל ראשון "ישראל" מתוך אלבום חדש שעתיד לצאת בקרוב. דניאל המתגורר (עדיין..) בבריטניה, כתב והלחין את השיר מתוך געגוע ואהבת הארץ. כיהודי ישראלי שעזב את הארץ לפני 13 שנה ללונדון, היה רגיל להגיע ארצה לפחות שלוש פעמים בשנה לביקור, אולם כבר יותר משנתיים שדניאל לא הגיע לישראל, ולא פגש את משפחתו והגעגועים הכריעו אותו. בינתיים, הספיק להתחתן ולהקים משפחה בלונדון. 

"רבים חושבים שיהודים או ישראלים החיים בניכר, אין להם קשר או חיבור לארץ ישראל", מסביר אדמון. "אני אומר אדרבה! לעיתים לאדם שלא גר בארץ ישראל, יש יותר כיסופים ויותר קשר לארץ ישראל. חשוב  לדעת שכל מה שקורה בישראל במישור המדיני והפוליטי, ובכל תחום אחר, משפיע עליי ועל הקהילה שלי ועל הקהילות בגולה בכלל, ויש לנו חלק בזה, למרות שאנחנו לא גרים בארץ הקודש".

"בשיר מופיעות המילים 'אל חשש כי השם יעזור, ולישראל אני עוד אחזור…', זאת שורה שאני מאד מתחבר אליה, ויש לה קשר אליי באופן פרטי, וגם לכל יהודי באופן כללי. אומר דניאל. "מניסיון, אני לא מכיר יהודי או ישראלי שגר מחוץ לארץ ישראל, שאין לו רצון לחזור או געגועים. לכל אחד מן הסתם, יש את החששות והפחדים, ושאלות של פרנסה, וחיים שהוא בנה לעצמו, וזה המקום בו אני נמצא. ועדיין – מעל הכול ניצב הרצון, השאיפה והתקווה לחזור ולעלות ארצה. וכשאצליח להתגבר על המניעות, שגם אותן ריבונו של עולם מביא, וודאי נגיע ונישאר בארץ", הוא ספק מבטיח, ספק נושא תפילה…

"ישראל" מלווה בקליפ מאויר ואנימטיבי משעשע שמביא פרשנות משעשעת למילות השיר.

מילים ולחן: דניאל אדמון| עיבוד: שחר קאופמן ודניאל אדמון |הפקה מוזיקלית: שחר קאופמן

לחצו PLAY להאזנה לשיר

לחצו PLAY לצפייה בקליפ