- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

הכל עניין של זמן: גדי פיינגולד בסינגל חדש

גדי פיינגולד מריץ את הזמן אחורה וקדימה בשיר על אבא ובן. השיר "זמן" מוקדש לאביו  אריה פיינגולד ז״ל, ומתרפק על זיכרונות הילדות מהקשר הכי משמעותי בעולמו של ילד, הקשר עם אבא. מה נשאר מאדם אהוב שנים אחרי שהלך לעולמו? מה שהוא השאיר בנו. 

עם סיום שירותו הצבאי, פיינגולד הקים את להקת ה״ג׳יגלס״, שהופיעה בתל-אביב והחלה לבנות לעצמה קהל נאמן. השמועה עברה מפה לאוזן וחברות התקליטים הגדולות התחרו ביניהן אצל מי תחתום הלהקה הצעירה והמדוברת. להופעות הגיעו גם אמנים רבים ומוערכים במוסיקה הישראלית ביניהם אביב גפן שהפך ל'חסיד נלהב' ולקח אותם להיות המופע הפותח בסיבוב ההופעות שלו. הציפיות היו גבוהות, אך ההצלחה התל-אביבית לא הצליחה להגיע אל הפריפריה. גם ברדיו מספר סינגלים שהוציאו לא הצליחו לפרוץ אל לב המיינסטרים. הלהקה התפרקה, החלום התנפץ ופיינגולד החל לימודי מוסיקה מעמיקים בבית-הספר "רימון״. הוא למד תזמור, ניצוח וקומפוזיציה, ובמקביל המשיך לעבוד כנגן, מעבד ומפיק מוסיקלי.

בשנה האחרונה של הלימודים הקים את "אולפני פלוטו". באותן שנים זכה ללוות ולטפח כישרונות ואמנים צעירים רבים. לקראת גיל שלושים החל להתחזק, תהליך משותף שעבר עם אשתו שלומית. במקביל לעבודה באולפן גם למד תורה בבקרים. הוא הקים להקה בשם "ניצוצות" שעשתה בעיקר קאברים לניגונים חסידיים וניגוני קרליבך, בסגנונו המיוחד של גדי. באותן שנים "פלוטו" גדל והפך להיות האולפן המוביל בישראל, אך היצירה האישית נשארה 'מאחורי הקלעים'. 

ב-2015, כעשור אחרי החזרה בתשובה, החל לעבוד על אלבום סולו ראשון. שולי רנד, איתו זכה לעבוד מספר חודשים, שמע את החומרים ועזר לגדי 'לעשות סדר'. ב-2016 השיק את אלבום הסולו הראשון שלו "לא תיפול רוחי" שכלל דואט עם אביתר בנאי. האלבום גם כלל את הפיוט ״לכה דודי״ בלחן מקורי שהגיע למקום הראשון במצעד החסידי של ערוץ 7. במופע ההשקה של האלבום התארחו חנן בן-ארי ויונתן רזאל. 

האלבום השני "אבדת בת מלך" הינו אלבום קונספט על-פי סיפורו של רבי נחמן ובו הכניס את הדרך הרוחנית שעשה במשך למעלה מעשור. באלבום התארחו שולי רנד, רמי קליינשטיין ושאנן סטריט. מופע ההשקה שהיה אמור להיות יריית הפתיחה לסבב הופעות ברחבי הארץ, תוכנן ליום הולדתו של רבי נחמן שיוצא ב-א' ניסן. השנה הייתה תש"פ והקורונה הגיחה אל חיינו ואיתה העולם שעצר מלכת ונכנס לשיתוק. גם התכניות העתידיות לגבי האלבום והמופעים שלו נגנזו. למרות האכזבה מביטול ההופעות, האלבום זכה בתואר אלבום השנה בסיכום השנתי של ״כיכר השבת״. 

בסוף הסגר הראשון, אחרי חודשיים מתסכלים בבית ללא עשייה מוסיקלית, פיינגולד החליט לוותר על המחשבות של ״מה היה אם״ ובמקום זה להתמקד בדבר הבא.  כך התחיל ליצור את השירים של אלבומו השלישי. בשונה מקודמיו אותם גדי הפיק מוסיקלית, הפעם בחר באייל מזיג מ״הדורבנים״ כמפיק האלבום. עד כה יצאו "המרחם", "ער" ו"איך יהיה פה בית" עם רועי אדרי ואיזי.

לחצו PLAY להאזנה לשיר