ארי פרייזר ויוסי בייליס בלהיט חדש: "אדרבה" - חסידיניוז

ארי פרייזר ויוסי בייליס בלהיט חדש: "אדרבה"

מאת: יוסי אשרי | י״ט באייר ה׳תשפ״ג (10/05/23) 15:38 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

אין עיתוי טוב יותר, לדואט החדש: ארי פרייזר ויוסי בייליס ל"ג בעומר תשפ"ג הוא תקופה מצוינת לעידוד החיבור בין יהודים. את הסינגל חדש "אדרבה", כתב ארי ואת הלחן הם הלחינו ארי ויוסי. 

"זה שיר שמדבר על מחשבות טובות וזריקת עידוד חזקה לצד השני" מסביר פרייזר. "המילים המוכרות של אדרבה, שכתב ר' אלימלך מליז'נסק ושבבצע אברהם פריד, הם הם שיר תפילה, לקחתי אותם כהשראה וכתבתי מילים בשפה עממית, בגובה העיניים, שכולם יוכלו להתחבר. זה שיר מאד חברי, שמתמקד בבן אדם לחברו. בעידן שלנו כמעט מתבקש לקחת את התפילה להווי היום יומי ולתרגם אותו גם לבן אדם לחברו". 

את השיר כתב ארי בימי הקורונה, בהם הרגיש שחסר לו "שלום לך יהודי" להכיר אנשים חדשים, לשבת עם משפחה וחברים בצוותא ולשתף חוויות. 

גם הבחירה ביוסי בייליס לדואט, כמעט מתבקשת: החיבור עם השכן קיים כבר שנים, "אני שר הרבה זמן בפלורידה עם יוסי, כשישבנו להלחין את השיר הוא מאד התחבר למילים, ובהיותו חזן וזמר ששר שירי תפילה וחזנות – הביצועים שלנו השתלבו בטבעיות בשיר".

חגי מזרחי שעיבד את "אדרבה" נחשב לאחד המעבדים הגדולים במיאמי, הוא עובד עם כוכבים בינלאומיים והתרגש ששמע לראשונה את הלחן. "לביצוע שלנו הוא נתן עיבוד שמדגיש את הווי החברי והמחבר"

את הדואט מלווה קליפ מרהיב ומרשים. לצורך הפקתו, מתי שריקי טס למיאמי "היה מגניב שמתי הגיע במיוחד, והרעיף עלינו רעיוניות מבריקים, משובבים ומקצועיים שהביאו לידי ביטוי את הצד של הפאן בקליפ". גם הרב חיים פרנקל המכונה הרבה של הישראלים במיאמי, וביתו פתוח ליהודים בחו"ל, השתתף בקליפ. "השחקנים ששיחקו בקליפ הם אנשים שביום יום שלהם עוסקים בחסד, אנשים שעוסקים בלהרים ולתת לאחרים, זה הרגיש לי כל כך מתאים שהם יהיו בקליפ". אומר פרייזר.

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה