- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

עובדיה חממה בדרך לאלבום חדש משירי הרב קוק

עובדיה חממה - הרס ובניין

"הרס ובניין" – סינגל ראשון מבית היוצר של עובדיה חממה מתוך האלבום השמיני שבדרך. עובדיה חממה, בסינגל חדש מתוך אלבום חדש, אשר כל כולו מורכב משירים של הרב קוק ולחנים של עובדיה חממה. בין האורחים בפרויקט: זאב נחמה (במפגש מחודש 25 שנים אחרי להקת "מוסקבה", שקדמה ל"אתניקס"), ארז לב ארי, גבי שושן ואחרים.

הרב קוק עלה לארץ לפני כמאה שנה והיה הרב הראשי של יפו, ירושלים ושל הישוב כולו הרב הינו אבי הבשורה של היהדות הישראלית. פרויקט חייו היה ניסוח של מערכת ערכית יהודית עמוקה שתחבר את כולם. הוא זיהה את הסכנה הגדולה של התפרקותו ההדרגתית של העם היהודי לשבטים ההולכים ומתנתקים זה מזה. משנתו המאחדת מתבססת על זיהוי תרומתו של כל "שבט" למארג היהודי הלאומי הכולל.

הרב קוק הינו רב שכיוון לדרך דתית מאחדת במקום ליהדות מפלגת הוא מהווה עבור החילוניים המסורתיים מתווה דרך חיים יהודית אליה הם יכולים להתחבר ולהפכה למקור השראה לחייהם הרב קוק היה גם משורר נפלא שתרגם את הגותו ואת רעיונותיו הפילוסופיים לשפת השירה.

עיון בשירתו מתוקת המילים וחזונו של הרב קוק הילכו קסם על חממה בהשראה ובפרץ יצירתי מרוכז ,במהלך השנה האחרונה הלחין חממה והקליט את האלבום לצד הגשתו האישית ,חממה שמח כתמיד לארח זמרים של ממש והפעם מתארחים: גד אלבז, האחים אשל, יוסי אזולאי, אלברט עמר, אילן דמרי, ארז לב ארי, יוסי פרץ, גבי שושן וזאב נחמה. הפרויקט ייצא לאור אי"ה לקראת חנוכה.

השנה מלאו 75 שנים למותו של הרב קוק. עובדה זו מצוינת בכמה אירועים מיוחדים וביניהם, כאמור, האירוע במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים ביום 25.8.10 בו ישתתף עובדיה חממה וישיר לראשונה, משירי הרב קוק.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/08/ovadiahamma-hressvbinian.mp3|titles=עובדיה חממה – הרס ובניין]