ארז נטף מתכונן לשנה החדשה: מעבר לים - חסידיניוז

ארז נטף מתכונן לשנה החדשה: מעבר לים

מאת: מתי שיינברג | כ״ד באלול ה׳תשפ״ג (10/09/23) 10:01 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

הרבה לפני שהמוסיקאי המוערך ארז נטף החל לעבוד על אלבום הפיוטים המופתי 'מתוניסיה לירושלים', שראה אור לפני כחמש שנים, כצוואה של אביו שנפטר בטרם עת – הוא כבר החל לגבש שירים ולחנים לאלבום אישי נוסף משלו.

ארז נטף הוא מלחין, נגן עוד ויוצר שביום-יום מפיק מופעים ופרויקטים מוסיקלים, במסגרת חברת 'מזמור שיר', אותה הוא מנהל. במקביל, במשך השנים נאספו להם אט אט, שירים ולחנים מקוריים וטקסטים מהמקורות. עם הזמן התגבשו אצלו מנעד רחב של שירים מתקופות שונות, ששוזרות את מסע חייו; החל בשורשים העמוקים מבית אבא, דרך תהליך התשובה, הקמת משפחה, תקופת הקורונה והאור שמבצבץ בפוסט קורונה. הצד השווה שבהם שמדובר בשירים בעלי עומק, עם התבוננות פנימה אל המסע האישי, המשפחתי והכללי.

הסנונית הראשונה מתוך האלבום שבדרך, הוא 'מעבר לים'. השיר נכתב ביום הולדתו בראש חודש ניסן על חוף הים כשנה לפני ימי הקורונה, והולחן כעבור זמן באחד הסגרים סמוך לראש השנה. "בשיר ישנה משאלת לב, לצאת אל המרחב הגדול והממלא של הים, להתחבר ולשוב אל עצמנו", הוא מסביר. "הגעתי אל הים מלא בגעגועים לפגוש שוב את נשמתי, להרגע ולהתמלא בכוחות מחודשים. אכן שבתי אל עצמי, אך כהרף עין, שוב החל לפעם הגעגוע… והפעם למקום הכי ממלא ואמיתי בחיי: לבני ביתי האהובים היקרים מכל".

השיר הרגוע הולך ומתעצם עד לסיום המפתיע בלחן התוניסאי הידוע לפיוט 'אחות קטנה': תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. "לכאורה יש כיום בעם ישראל מלחמה בין קודש לחול, וזה לא חייב להיות כך. המקום הכי גבוה בקודש, נותן גם מקום לעולם החול. אני מקווה שכל אחד ימצא בלב את נקודות הקודש והחול, שמפרים זה את זה. בתפילה שתכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, ושנתחיל אותה ברגל ימין. ברמה האישית וברמה הכללית".

מילים: ארז נטף I לחן: ארז נטף, תוניסאי [אחות קטנה] I הפקה מוסיקלית: גיל סמנטה

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: ,


השאר תגובה

תוכן תגובה