- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

אבי גסנר בפיוט לראש השנה: "אתה נגלית"

אבי גסנר - אתה נגלית

במהלך ההכנות להוצאת אלבום הבכורה, פגש אבי גסנר את המלחין אלי לאופר. באופן טבעי השמיע לו המלחין מנגינות למילים מסוימות, בשלב מסוים גסנר שמע את היצירה אתה נגלית ונשבה, "את זה אני רוצה לשיר!". השלב הבא היה להדליק את המעבד ברק בן צור, "חבר אהוב וקרוב בכל מה שקשור למוסיקה ואף הרבה מעבר", שלמד את המוסיקה והתאים לה את העיבוד המיוחד. גסנר התחבר מאוד לטקסט התפילה וללחן המרגש, מיהר ללהק מקהלת חזנים שתצטרף אליו. גם הכינורות שמלווים אותו מחלקים את הניגון היישר לתוך הנשמה, בימים בהם הנשמה מתדפקת אצל קונה ומבקשת להתקרב עוד.

אתה נגלית בנוי כמעין דואט. גסנר והמקהלה מודים לקב"ה ומתארים את עוצמת המעמד של הר סיני. "מעמד כזה היה רק פעם אחת בהיסטוריה של עם ישראל, כששמעתי את השיר וחיברתי אותו למילים, יכולתי כמעט לצייר במוחי את המעמד הקדוש. הקב"ה מתגלה לעמו, יש יראה ופחד בקהל ואז ניתנת התורה כמתנה", מסביר גסנר, החזן זמר. "הימים הנוראים, התפילות, הבקשות והשבח לבורא עולם, שהם החלק העיקרי בחג, היוו חיבור ישיר בשבילי".

"אתה נגלית בענן כבודך על עם קודשך, לדבר עימהם; מן השמיים השמעתם קולך, ונגלית עליהם בערפילי טוהר. גם כל העולם כולו חל מלפניך, ובריות בראשית חרדו ממך בהיגלותך מלכנו על הר סיני, ללמד לעמך תורה ומצוות."

אבי גסנר (55) מתגורר בכפר סבא, במקצועו הוא סוכן ביטוח פנסיוני בעל רקע מוסיקלי עשיר, שלמד מוסיקה, שר, ניגן, וחלם. עיון בתולדות חייו מגלה שכבר זימר בלהקה מקומית, מנגן על חליל, אקורדיון וגיטרה. בעבר נטל 'כמה שנים של הפוגה' מהמוסיקה, אך לפני 5 שנים חזר לצליליו. סינגל זה הוא השני מתוך אלבום הבכורה שיושק בע"ה בתחילת החורף ויכלול מוסיקה יהודית במספר סגנונות.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/08/avigasner-atonigleto.mp3|titles=אבי גסנר – אתה נגלית]