הראל טל ופורת נוב מבקשים: בנה ביתך - חסידיניוז

הראל טל ופורת נוב מבקשים: בנה ביתך

מאת: מתי שיינברג | כ״ה באדר ב׳ ה׳תשפ״ד (04/04/24) 12:47 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

תשע-עשרה שנה אחרי שכתב והלחין את השיר, המוסיקאי המוערך פורת נוב משחרר סינגל חדש: 'בנה ביתך'' שכולו כיסופים ותפילה לבניין בית המקדש וגאולה שלמה במהרה. "את הפסוקים הלחנתי מתוך תחושת חורבן. חורבן המקדש, הלוחות והחורבן שחוויתי סביבי", אומר פורת. "זו תפילה ובקשה מהקב"ה למתנת חינם, ברחמים. זכות גדולה עבורי להתחבר עם הראל בתפילה לבניין המקדש".

לביצוע של 'בנה ביתך', צרף אליו פורת נוב, את הזמר והיוצר הראל טל. "פורת נוב הוא אמן ויוצר מדהים, שהשירים שלו תמיד נגעו לי מאוד ללב", מספר הראל. "הוא סיפר על השיר ושיתף שלאחרונה הוא מרגיש שהשיר הזה מאוד מתאים עבורי וביקש שאבצע אותו. הוא שלח לי סקיצה של השיר, וברגע ששמעתי אותו, נדלק לי הלב. השיר נגע בי עד עומק הנשמה".

השניים עברו מסע ארוך ביחד, כדי למצוא את השילוב המתאים בין הסגנונות הייחודיים; בעיבוד, בשירה ובקולות. כעת, בעיתוי מושלם לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, כשלב כל ישראל נכסף לבניין ירושלים והמקדש, משחררים השניים את הביצוע המשותף לשיר 'בנה ביתך', כשבמלאכת העיבוד וההפקה המוסיקלית התחלקו פורת נוב ואבי טל.

"דווקא בתוך תקופה כל כך קשה שעוברת על עם ישראל, אנחנו עלולים לאבד את החלומות שלנו", מוסיף הראל. "דווקא עכשיו, כשכולנו מתפללים מעומק הלב לשחרור החטופים, החלמת הפצועים והצלחת המלחמה, אנחנו עלולים לשכוח שבסופו של דבר התפילות והכיסופים שלנו הם הרבה יותר גדולים מכל זה. אנחנו לא מפסיקים לחלום על גילוי השכינה, על הגאולה שתבוא בקרוב ברחמים ועל בית המקדש שיבנה במהרה בימינו, אמן".

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה