החדש והמרגש של חיים ציפל: "להישאר קרוב" - חסידיניוז

החדש והמרגש של חיים ציפל: "להישאר קרוב"

מאת: יוסי אשרי | ב׳ בניסן ה׳תשפ״ד (10/04/24) 7:53 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

חיים ציפל (18) יוצר וזמר בעל קול עדין ומרגש, כותב ומלחין את שיריו ומופיע בארץ ובעולם, לבד ולצידם של גדולי המוזיקה היהודית. בימים שאחרי טבח שמחת תורה, הוא שחרר את השיר "עם הנצח", וכעת משחרר לעולם את "להישאר קרוב". 

"את השיר כתבתי רגעים ספורים לאחר שחוויתי התנגשות של שמחה ועצבות מה שלימד אותי מסר לחיים. אני זוכר את עצמי לפני כחצי שנה, נכנס לחדר בריצה, מבוהל ומפורק כשאני אומר לעצמי שהדרך היחידה לצאת מהפלונטר הזה הוא לכתוב ולהלחין את מה שעובר בתוכי באמת, ללא טיפת זיוף".

חיים מספר שהשיר הזה הוא סוג של שיתוף במסע שאותו הוא עובר. "בסופו של דבר המעברים הלא צפויים עליהם מדבר השיר, הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו; אם זה בין שמחה לעצבות, ירידה לעליה, שפל למקום חיובי במקום לגאות, קודש לחול וגם אם זה לצד השלילי. תמיד צריך לדעת להוביל אותם להתנתק, להרים ידיים או לשחרר, חשוב להישאר למה חשוב לנו."

ההשראה שלו היתה סביב המעבר ההדרגתי מרגע של שמחה ענקית ל… עצב. "ההבנה שאני יכול למצוא את עצמי בתוך כמה שניות, בשני עולמות שונים לגמרי, עם נוף אחר, מחשבות אחרות ותוכניות אחרות – הייתה בלתי נתפסת ואפילו מוזרה. העולם הקודם שעד לפני שנייה היה כל המציאות שלי, פתאום נראה רחוק שנות אור ממני, והדרך היחידה להסביר לעצמי את מה שקורה ולהישאר בפוקוס הייתה לכתוב ולהלחין את מה שהרגשתי."

על אף גילו הצעיר, ציפל יודע לאן הוא מכוון ועובד קשה כדי להגיע לשם. הסגנון המוזיקלי שהוא מביא איתו לא נצמד לסוגה אחת והוא שואב השראה מאמנים וסגנונות שונים. ועדיין, אם צריך בכל זאת לנסות ולהגדיר, המוזיקה של חיים היא פופ יהודי עם נשמה. הוא מושפע מרוק ישראלי ומוזיקה יהודית ומשלב נגיעות של היפ הופ ומוזיקה אלקטרונית.

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים
Loading...

תגיות:


השאר תגובה

תוכן תגובה