- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שי לחג: שמחת בית השואבה של אהרן רזאל

אהרן רזאל - שמחת בית השואבה

"מי שלא ראה, לא ראה", אהרן רזאל מוציא שיר חסידי עם מקהלה של חסידים אמיתיים (לא אלטרנטיביים, לשם שינוי). רזאל משמיע לנו מה קורה כשהמוסיקה האלטרנטיבית פוגשת את מוישי רוט מלהקת המנגנים.

לאהרון רזאל יש מנהג להקליט שירים לקראת החגים ולהוציא אותם "ככה סתם בלי קשר" לאלבומים שהוא מקליט. עד כה הפיק שירים מיוחדים, בעיקר לפני פורים, כעת לראשונה הוא מפיק שיר מתנה במסגרת שמחת בית השואבה.

מילות השיר מתוך פרק ה' במסכת סוכה: "מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו..", רזאל הלחין את השיר בעקבות חמיו. "חמי, תמיד היה הולך לשמחת בית השואבה במאה שערים. עבורו זה לא רק מעין עולם הבא, אלא ממש עולם הבא. עם השנים הוא סחף אותי גם כן למסע הזה בין החסידויות בלילות סוכות של ירושלים. אבל אני נהגתי לקחת עמי גיטרה קטנה ובזמן הטיולים בין חצרות החסידים נהגתי להמציא כל מיני ניגונים בהשראת המקום והמצב. אולי בשל כך יצא לי שיר 'קצת חסידי' וכמובן שיש בו את הארומה הרזאלית כפי שאפשר לשמוע..".

בכל שנה, רזאל בונה סוכה מינימאלית כשרה שהוא נוטל אותה להופעות שלו. "מה שמיחד אותה שהיא סוכה מינימאלית כשרה לפי ההלכה – עשרה טפחים גובה, שזה מטר (לשיטת החזון איש) ושטחה שבע טפחים על שבע טפחים ובהופעה השכונתית אני לוקח את הסוכה איתי ומנגן בתוך הסוכה, כדי לקיים את מאמר הגמרא "משבח אני את העצלנים שלא יצאו מסוכותיהם בחג…"

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/09/razel-simcahs.mp3|titles=אהרן רזאל – שמחת בית השואבה]