- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

בואו לצפות: שיר השבת של רבי נחמן מברסלב

200 שנה לרבי נחמן - מארז שירות הבולאי

ביום ראשון האחרון, היום הרביעי של חג הסוכות, צוין יום פטירתו המאתיים של רבי נחמן מברסלב. מלבד חגיגות ההילולה הרבות שיתקיימו בכל רחבי הארץ, שהן חלק מ"שמחת בית השואבה" ומלוות בהופעות מוסיקליות וריקודים המוניים, יצאו לאור כמה פרויקטים מוסיקליים לכבוד התאריך המשמעותי לכל חסידי ואוהדי רבי נחמן.

אחד מהם הוא הדיסק "בשמחה תמיד", שיצא לאור ע"י השירות הבולאי בדואר ישראל, בהפקת חברת סיהרא. הדיסק הוא חלק מפרויקט מיוחד הכולל גם ספר מהודר בעברית ובאנגלית מדברי תורתו של רבי נחמן, וגיליון בולים שיצא במיוחד לכבוד רבי נחמן מברסלב. את המארז ניתן להשיג בסניפי הדואר, באתר רשות הדואר, ובמוקד טלפוני מיוחד 1-800-400-555.

בהפקה המוסיקלית המיוחדת (שעליה ניצח איצי ליכטנפלד, לשעבר המפיק של להקת "משינה") בוצעו 13 ניגונים של חסידי ברסלב, לצד שירים פופולאריים ממחברים בני זמננו, כמו "שירת העשבים" של נעמי שמר (שנכתב על פי דברי רבי נחמן) המבוצע ע"י שולי רנד. מלבד שולי רנד משתתפים בדיסק עדי רן, אהרן רזאל, יוסף קרדונר, ישראל דגן ואברהם אבוטבול. כמו כן משתתפים נגנים מוערכים כמו הכלייזמר חיליק פרנק, הכנר גדי פוגטש, והגיטריסט והמעבד נחמן הלביץ.

באוצר הניגונים העשיר של חסידות ברסלב ישנם חמישה ניגונים שעל פי מסורת החסידים הולחנו ע"י רבי נחמן מברסלב בעצמו. אחד מהם הולחן ע"י רבי נחמן לפיסקה ידועה מתוך זמירות השבת: "מעין עולם הבא, יום שבת מנוחה. כל המתענגים בה, יזכו לרוב שמחה".

לקראת יום ההילולה, צפו בקליפ חדש של הזמר אברהם אבוטבול ("בית הקדושה"), המבצע את ניגונו של הרבי.

מעין עולם הבא – מילים: זמירות שבת, לחן: רבי נחמן מברסלב
בימוי, עריכה וצילום: אלדד אפל אילת
שירה: אברהם אבוטבול
קולות: יוסף קרדונר
בס, גיטרות: נחמן הלביץ
כינור: גדי פוגטש
קלידים: אחיה אשר
תופים: אבי אבידני
עיבוד והפקה מוסיקלית: נחמן הלביץ, אברהם אבוטבול, איצ ליכטנפלד