- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

"נפשי שואפת" – עובדיה חממה מארח את גבי שושן

עובדיה חממה - נפשי שואפת

עובדיה חממה, בסינגל חדש מתוך "מרחבים" האלבום החדש שבדרך אשר כל כולו מורכב משירים של הרב קוק ולחנים של עובדיה חממה. בסינגל "נפשי שואפת" מארח עובדיה חממה את גבי שושן כסולן. השיר מגיע לשיאו לקראת הסוף עם מניין הקולות הייחודי של חממה והפעם יש בו אורח מפתיע במיוחד.

הרב קוק עלה לארץ לפני כמאה שנה והיה רבה הראשי של יפו, ירושלים ושל הישוב כולו. הרב הינו אבי הבשורה של היהדות הישראלית. פרויקט חייו היה ניסוח של מערכת ערכית יהודית עמוקה שחיברה בין כולם. הוא זיהה את הסכנה הגדולה של התפרקותו ההדרגתית של העם היהודי לשבטים ההולכים ומתנתקים זה מזה. משנתו המאחדת מתבססת על זיהוי תרומתו של כל "שבט" למארג היהודי הלאומי הכולל.

הרב קוק הינו רב שכיוון לדרך דתית מאחדת במקום ליהדות מפלגת, הוא מהווה עבור החילוניים המסורתיים מתווה דרך חיים יהודית אליה הם יכולים להתחבר ולהפכה למקור השראה לחייהם. הרב קוק היה גם משורר נפלא שתרגם את הגותו ואת רעיונותיו הפילוסופיים לשפת השירה.

עיון בשירתו מתוקת המילים וחזונו של הרב קוק הילכו קסם על חממה, שבהשראתו זכה לפרץ יצירתי מרוכז, במהלך השנה האחרונה הלחין חממה והקליט את האלבום. לצד הגשתו האישית ,חממה שמח כתמיד לארח זמרים של ממש והפעם מתארחים: זאב נחמה, גד אלבז, האחים אשל, יוסי אזולאי, אלברט עמר, אילן דמרי, ארז לב ארי, יוסי פרץ וגבי שושן. הפרויקט ייצא לאור אי"ה לקראת חנוכה.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/10/chamama-shoefet.mp3|titles=עובדיה חממה – נפשי שואפת]