- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

האם חיים ישראל החליט להשתקע באוקראינה?

חיים ישראל

בימים אלה של סיום כנס השלוחים העולמי הגדול, הקליט הזמר חיים ישראל בשיתוף קהילת דנייפרופטרובסק שבאוקראינה בראשותו של הרב שמואל קמינצקי שיר חב"די למהדרין. בשיר ישתתפו ילדים מוכשרים מהקהילה כמו ראובן קמינצקי בנו של הרב, מנדי ויחיאל וובר- בניהם של משפחת השלוחים הוותיקה בדנייפרו. חיים ישראל צפוי לשהות בדנייפרופטרובסק עד יום שני הבא.

"הסתובבתי בכל העולם ואני מעריץ את חסידות חב"ד, במיוחד את העיר הזאת בה גדל הרבי. הבטחתי שאני יחבר שיר לכבוד חסידות חב"ד ולפני שלושה חודשים חיברתי את השיר בדנייפרופטרובסק אחרי שחזרתי כולי נרגש מקברו של בעל התניא רבי שניאור זלמן מלאדי. כשהתארחתי בשבת אצל הרב שמואל קמינצקי נפעמתי לשמע פעילותו הענפה ואת מסירות הנפש כאשר נשלח על ידי הרבי מנחם מנדל שניאורסון שאביו היה רב הקהילה. אלפי יהודים שגרו שם לא ידעו אפילו שמע ישראל, שלא לדבר על התנאים הגרועים האחרים כמו כשרות,.מקווה ועוד. היום המצב שונה מאוד וברוך ה' אלפים של עמך ישראל קורבו ליהדות" – מספר חיים ישראל.

את השראת השיר ואת מילותיו המרגשות כתב והלחין ישראל יחד עם חבר נוסף תושב הקהילה בהתאם לאופי לסיפורים המרגשים ששמעו באותה שבת אצל הרב שמואל קמינצקי. בימים אלה ממש ממשיכים לעבוד במרץ על שבעה בניינים כדוגמת שבעת קני מנורה לרווחת הקהילה ולהפצת היהדות בכל העולם, וזהו בדיוק פזמון השיר: "בנינו לך מנורה, החזירנו לירושלים הבנויה ושלח לנו משיח במהרה ותקרב לנו את יום הישועה"

לחצו PLAY להאזנה לקטע מתוך השיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/11/chaimisrael-menora.mp3|titles=חיים ישראל – מנורה]