- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

הנה זה מגיע: 'המקום' – היצירה המוסיקלית של קן ברג'ס

קן ברג'ס - המקום

ארבע שנים אחרי האלבום השלישי מבית היוצר של היוצר, המלחין, המעבד והזמר קן ברג'ס, מופיע האלבום הרביעי במספר המוגדר כיצירת מופת מוסיקלית. האלבום החדש "המקום" (ובאנגלית: somewhere to belong) הוא בשורה של ממש לחובבי המוסיקה היהודית באשר היא. ברג'ס, אחראי באלבומו החדש לכל הפן המוסיקלי. הוא הלחין, כתב את המילים, עיבד ואף שר את כל השירים בעצמו.

האלבום, המהווה מסע כיסופים להקב"ה, מהווה יצירה לכל דבר. לא פחות מ-20 רצועות מוסיקליות ממתינות למאזין. עשרה מהם שירים מלאים, תשעה מעברים מוסיקליים, מרגשים לא פחות וקטע סיום סוחף. באלבום ניתן לשמוע שירים בכמה סגנונות, כאשר אין אף סגנון שחוזר על עצמו וכל אחד יכול להתחבר לסגנון המוסיקלי, למילים ולרבדים שונים בתוכן הטקסט.

ייחודו של האלבום החדש, ביכולת לשמוע אותו כיצירה אחת ארוכה, כאשר המעברים המוסיקליים מחברים בין שיר לשיר והופכים אותו ליצירה אחת ארוכה. מאידך, ניתן לשמוע כל שיר בפני עצמו, כולל כל אחד מהמעברים המחולקים באלבום ל-20 רצועות נפרדות.

שיר הנושא של האלבום "המקום" הוא למעשה כמיהה ותפילה להגיע לתודעה פנימית שהקב"ה רחמן, וכל רגע בחיינו מופקד בידיו. וכשנפנים זאת, לא נחשוש מהסערה שעומדת להגיע, כי הקב"ה הוא המקום אליו כולנו שייכים. לאלבום המושר באנגלית, כמו במרבית שיריו של ברג'ס עד כה, מצורפות מילות השירים, כמו גם, תרגום חופשי בקצרה על תוכנו כל שיר.