"מזמורי נבוכים" – האלבום החדש של קובי אוז, סולן להקת טיפקס המתחבר למקורות - חסידיניוז

"מזמורי נבוכים" – האלבום החדש של קובי אוז, סולן להקת טיפקס המתחבר למקורות

מאת: מערכת חסידיניוז | כ״ב באדר ה׳תש״ע (08/03/10) 13:51 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

קובי אוז - מזמורי נכובים

"השנה זכיתי להיות בן ארבעים, זו היתה שנה מכוננת בשבילי, שנה ראשונה ללא טיפקס. שנה ראשונה שבה העזתי לגעת בנושאים יהודיים אותם למדתי בשנים האחרונות. השנה התחילה במפגש מרתק עם שלושה נגנים נפלאים: אדם מדר, ג'וני קורן ונעם שלמה. ביחד התחלנו לגעת בשירים, החזרות התרחשו באופן אקוסטי לגמרי. "מזמורי נבוכים" הוא הדרך שלי לשוחח עם חכמים וגדולים ולהביא רעיונות נשגבים למקום פשוט ויום יומי" – – מספר קובי אוז.

"מזמורי נבוכים" מצטרף ללא מעט אלבומי פיוטים וחזרה בתשובה שמפארים את ספריית המוסיקה החדשה שלנו אולם הוא שונה מהם. מצד אחד הוא די אקלקטי – לצד שני פיוטים מולחנים – אחד מתפילת השבת – "שַׁוְעַת עניים" והשני של רבי יהודה הלוי "ידידי די". מופיע בו שיר עם קולו המוקלט של סבי עליו השלום – "אֱלֹהַי", ושיר נוסף המשלב טקסט של קובי וטקסט בארמית מתוך הקדיש – "פקק תנועה של ניסים" וגם ביצוע חדש לשיר מתוך אלבום הבכורה של טיפקס – "הרבי ג'ו כפרה". מלבד זאת כולל האלבום שירים חדשים שכתב "געגועיי לגעגועים" למשל ונעימת נושא רבת כלים.

"מצד שני" – אומר קובי – "לא יהיה נכון לקטלג את "מזמורי נבוכים" בסוגת ה"מתחזקים המזמרים", אינני "מתחזק" ככל שאני לומד יותר כך אני מרגיש דווקא "מתחלש", ככל שאני חולש על יותר שכיות חמדה תרבותיות כך אני מבין כמה מעט אני יודע. תמיד הייתי מסורתי אך בלתי משתייך לזרם כלשהו ונשארתי כך. אני מאמין שכל אדם נמצא בתהליך של שיפור מוסרי ולא כל אחד חייב "תשובה" כדי להיות טוב יותר. כמו יצירתי המוקדמת כך אני מקווה שגם "מזמורי נבוכים" יהיה שליח לקירוב לבבות, והפעם בין יהודים למיניהם בארץ ובעולם. אני מרגיש שהמופע והאלבום הזה ילוו אותי ואתכם שנים רבות בעזרת האל וישועתו!".

הפצה: הליקון.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'אלוקי' – מתוך האלבום
[audio:https://www.chasidinews.com/audio/kobioz-elokai.mp3]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים
Loading...

תגיות: , , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה