- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

ההפסקה נגמרה, יהודה כ"ץ חוזר: בלעדייך לא אבוא

יהודה כ"ץ - בלעדייך לא אבוא

יהודה כץ, מוסיקאי מוערך ומנהיגה הבלתי מעורער של להקת הרוק היהודית המיתולוגית "רבע לשבע", עצר הכול לפני ארבע שנים ועשה סוויצ'. כץ ולהקתו הופיעו בכל מקום, הפיקו אלבומים ויצרו מוסיקה יהודית משובחת שזכתה להתעניינות בינלאומית רבה. אבל אז, ביקש לשנות את הקצב ובהמשך גם את הצליל.

מצב הנוער בישראל המנותק מיהדות מציק ליהודה כץ, לכן רתם כמה חברים שחשבו כמותו והקים גוף התנדבותי בשם "נשימה", מערך חינוכי תוסס שנועד לקרב את בני הנוער אל מקורות היהדות ותרבות היהודית שנחצבה ע"י התורה וההיסטוריה היהודית, בכך הצטרף כץ למעשה למערכת החינוך הלא פורמאלית, אך האהבה למוסיקה לא הרפתה וכץ מנגן, מופיע ובעיקר יוצר חומרים יהודיים מרגשים, אך רועשים פחות. בכך משלים כץ מהפך "רוחני", המוסיקה החדשה שלו רוחנית יותר, מחוברת לתורות 'גבוהות' יותר, גם ההופעה משתדרגת וכוללת לא רק מוסיקה אלא גם מסרים ואמירות רוחניות.

האלבום החדש "בלעדייך לא אבוא" הוא הרבה פחות רוקיסטי והרבה יותר רוחני בסגנון. אין ספק שחותמו של גלעד ויטל מ'שוטי הנבואה', מי שהפיק מוסיקלית את האלבום מוטבע היטב באלבום. קולות הרקע של גלעד ויטל, רואי לוי, שלמה כ"ץ וירחמיאל זיגלר גם הם תורמים רבות להרמוניה.

למרות שחלק ממילות השירים לקוחים מהמקורות, יהודה כ"ץ נשמע ישראלי יותר מתמיד. שיתוף הפעולה עם אמנים שאינם שומרי תורה ומצוות בהכרח כמו גלעד ויטל, קובי אוז ושאנן סטריט- סולן ה'דג נחש', שנטלו חלק בהופעות השקה לאלבום מעיד יותר מכל שהכיוון החדש אליו פנה כ"ץ הבשיל לכדי תוצר מוגמר שיתקבל באהדה על אוזניים דתיות וחילוניות כאחד. במקביל ליציאת האלבום, יוצא כ"ץ למסע הופעות ברחבי הארץ, אליו מצטרפים חבריו, אומנים ישראלים מוכרים וידועי שם, לדואטים מפתיעים ומרגשים.

בתור תלמיד קרוב וחבר של ר' שלמה קרליבך, היה יהודה כץ בר-מזל לבלות כרבע מאה בלראות את רבו פותח לבבות דרך מוסיקה, סיפור וקשר אישי. כץ בורך בהזדמנות לרגש נפשות רבות באמצעות גישה נדירה למוסיקה, סיפור ורוחניות יהודית. כך הצליח להתחבר עם יהודים בארבע קצוות הארץ.

לחצו PLAY להאזנה לשיר הנושא מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/01/yehudakatz-biladech-loavo.mp3|titles=יהודה כ"ץ – בלעדייך לא אבוא]