- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

מרחבים ● עובדיה חממה מארח בשירי הרב קוק

עובדיה חממה - מרחבים

האלבום השמיני והחדש מבית היוצר של עובדיה חממה מורכב מלחניו המקוריים למילות השירה המופלאות של הרב קוק. האורחים המבצעים בפרויקט הינם: ארז לב ארי, אילן דמרי, אלברט עמר, ברי סחרוף, גבי שושן, גד אלבז, האחים אשל, זאב נחמה, יוסי אזולאי ויוסי פרץ.

באלבום שירי רוק קלאסיים ועיבודים עמוקים ומעודנים כמיטב המסורת של חממה שבאלבומיו האחרונים מיטיב לחבר את עולם הקודש עם העולם המוסיקלי הרחב עליו גדל. חממה מארח זמרים מכל קשת החברה הישראלית כיאה לחזון האחדות המחבר של הרב קוק.

הרב אברהם יצחק הכהן קוק, מעבר להיותו רבה הראשי של יפו, ירושלים והיישוב הישן בישראל, היה גם משורר, שכתב את הגותו הפילוסופית בשפת שירה. הוא עלה לארץ לפני כמאה שנה ופעל רבות למען בנין הארץ ושלום העם. הרב זיהה את הסכנה הגדולה בהתפרקותו ההדרגתית של העם היהודי לשבטים ההולכים ומתנתקים זה מזה, וניסח מערכת ערכית יהודית עמוקה שתחבר בין כולם. משנתו המאחדת מתבססת על זיהוי תרומתו של כל "שבט" למארג היהודי הלאומי הכולל.

עיון בשירתו מתוקת המילים של הרב קוק הצליח לגרום לחממה לפרץ יצירתי רב השראה, כך שבמהלך השנה האחרונה הלחין והקליט את כל שירי האלבום, מה שהופך את כתבי הרב קוק לרלוונטים ועכשווים מתמיד ומחבר יחד בין שלל האמנים; דתיים ושאינם כאחד.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'מניעות' עם ארז לב ארי מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/03/chamama-meniot.mp3|titles=עובדיה חממה – מניעות]