- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

ליל הפסח, יוצאים מאפילה לחירות: "ויהי בחצי הלילה"

יהודה כ"ץ - בחצי הלילה

בתום הופעת בכורה בלתי נשכחת שהותירה רשמים עזים בקרב הקהל, ולאחר שהושק האלבום 'בלעדיך לא אבוא' לחנויות, משחרר יהודה כ"ץ סינגל נוסף ורלוונטי לערב פסח – "ויהי בחצי הלילה".

הסינגל "ויהי בחצי הלילה" כמו האלבום כולו, הוא תוצר שת"פ מרתק בין אנשים עם רקעים מוסיקליים ואנושיים שונים. רואי לוי ויהודה כ"ץ כתבו את המילים, הלחן של משה שור. כ"ץ גם חבר לגלעד ויטל (שוטי הנבואה, לשעבר) ויחד יצרו רצועה דינאמית ומרגשת, מלווה בכינורות ובכלי הקשה, כיאה לסיפור הנס הגדול.

השיר מצליח להעביר את סיפור יציאת מצריים בדרך מוחשית כל כך, 'כמעט בתלת מימד'. המילים, הלחן והעיבוד הקצבי ממחישים אולי, את המהירות והחיפזון שאפפו את עם ישראל באמצע הלילה, 'בחצי הלילה', כשקיבלו את הפקודה לארוז את המיטלטלים ולעלות מארץ השעבוד והטומאה.

"בחצי הלילה ניתן האות, ידענו שעכשיו חצות,
הגיעה השעה לצאת, הגיע רגע האמת.
מבט אחד אל המזוזה, הנה כולנו בתזוזה,
יוצאים מבין המצרים, בחצי הלילה…"

היצירה מתארת את הקשיים הפיזיים והרוחניים שעוברים בני ישראל ואת המסע הארוך במדבר. אבל, גם את הניסים הגדולים שהופכים את העם לראויים לקבלת התורה, להיבחר לעם סגולה.

יהודה כ"ץ, תלמיד קרוב וחבר של ר' שלמה קרליבך, זכה לבלות כ'רבע מאה' בלצפות ברבו פותח לבבות דרך מוסיקה, סיפור וקשר אישי. כ"ץ, ממשיך דרכו, בורך בהזדמנות לרגש נפשות רבות באמצעות גישה נדירה למוסיקה ורוחניות יהודית. כך הצליח לחבר ולהתחבר ליהודים רבים ברחבי הגלובוס.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/04/katz-bachatzi.mp3|titles=יהודה כ"ץ – בחצי הלילה]