- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

והיא שעמדה ● 15 שנה ללחן האדמו"ר ממישקולץ

מישקולץ - והיא שעמדה

היה זה לפני כחמש עשרה שנה, בעת הלילה הקדוש ליל הסדר, כאשר סביב שולחן הסדר בחצירו של מרן האדמו"ר ממישקולץ שליט"א מסיבים כמידי שנה קהל רב. בראש השולחן יושב ומיסב ראש העדה מרן שליט"א כשפניו שלהבת מאירים ומפיו יוצאים נחלים של אמרות טהורות הקשורים לסיפור יציאת מצרים ופלפולים מיוחדים על סדר ההגדה.

כשהגיע הרבי לקטע "והיא שעמדה", נעצר והחל לזמזם חרישית, עיניו עצומות ופניו מאירים, וכך ממשיך הוא לזמזם ולשוטט במחשבותיו. קהל המסובים שנתונים עוד תחת הרושם הכביר, שומעים הם את מרן הרבי שליט"א מתחיל לפזם בלחש את המילים "והיא שעמדה לאבותינו ולנו 'שלא אחד בלבד' עמד עלינו לכלותינו" בלחן חדש שיוצא זה עתה תחת ידו האומנותית בגוון מוזיקלי שונה מהמוכר עד כה.

כבר 15 שנה כשמגיע חג הפסח שרים בחצר חסידות מישקולץ את השיר הנשגב הזה שבכל פעם מחדש משאיר הניגון ערגה וכיסופין לדברים הקדושים ומוסר ההשכל שיצא מפי כהן בעת ליל הסדר הקדוש.

השנה, החליטו בחצר החסידות להוציא לאור עבור הקהל הרחב את ניגון מיוחד וקדוש זה, בהפקת ענק ובעיבוד מיוחד וסוחף, שיכניס את השומע לאווירת חג הפסח.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/04/mishkoltz-vehi.mp3|titles=מישקולץ – והיא שעמדה]