- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

מופע ירושלים בנשמה ● שרון דניאל בראיון מיוחד

מופע יום ירושלים

גדול מלחיני הזמר החסידי יוסי גרין, החזן יצחק מאיר הלפגוט, הזמר אוהד מושקוביץ ומנחה הערב ישי לפידות, יופיעו בערב יום ירושלים במופע ענק של המרכז הישראלי של ה-OU אשר כולו מוקדש למען נוער בסיכון. הכנסות האירוע יוקדשו לפרויקט "הזולה" הפועל מטעם ה-OU בקרב אלפי צעירים בסיכון בירושלים.

בערב יום ירושלים הקרוב יתאחדו כמה מגדולי הזמר החסידי – יוסי גרין, החזן יצחק מאיר הלפגוט, אוהד מושקוביץ ומנחה הערב ישי לפידות, במופע ענק אשר מוקדש לנוער בסיכון. יוסי גרין, גדול המלחינים של המוזיקה החסידית בעשורים האחרונים, שעומד מאחורי הלהיטים הכי גדולים של אברהם פריד וזמרים מובילים אחרים ואף הפך בעצמו לזמר מוביל בתחום, יגיע לארץ במיוחד לרגל המופע של בערב יום ירושלים.

כאן ב"חסידיניוז" אנחנו מפרסמים לראשונה את הזמרים הנוספים שמצטרפים למופע – ילד הפלא יונתן שינפלד ונגן הכינור הנודע דניאל אהביאל.

בימים אלה מציינים עשור מאז כינס יוסי גרין את מיטב להיטיו ולחניו המושרים בידי אחרים, למיזם גוונים של גרין, מחרוזות בסגנונות ועיבודים מפתיעים. לאחרונה, התפנה יוסי למלאכת תיעוד וחידוש הלחנים המושרים בפי גדולי הזמר היהודי בעולם והוציא אלבום חדש בשם "היפש" המאגד 13 רצועות – מחרוזות מוכרות בעיבודים מחודשים.

האירוע מאורגן על ידי המרכז הישראלי של ה-OU אשר מפעיל עשרות פרויקטים חינוכיים וקהילתיים בארץ. המופע יתקיים בערב יום ירושלים ( יום ג' כ"ח באייר- 31.05.11) באולם עצמאות-מקסיקו באוניברסיטה העברית, הר הצופים ירושלים. לרגל האירוע הופק קליפ מיוחד בו מזכירים הזמרים כי ישנם כ-350,000 ילדים בסיכון היום בישראל: "לטובת הילדים הללו אנחנו נפגשים" מדגישים האומנים.

מה הולך להיות מושר באירוע?
שרון דניאל, מפיק הערב, אומר ל"חסידיניוז" שיוסי גרין ערך במיוחד לערב הזה תכנית מאוד מעניינת וייחודית – מופע מיוחד של גרין שטרם בוצע בישראל בעבר, שיכלול מחרוזות מיוחדות משירי ירושלים, מלחניו כמובן. הביצועים לא יהיו דווקא של השירים מהתקופה האחרונה, אלא נלקחו מטובי השירים שחוברו ברבות השנים, שירים חדשים לצד שירים נוסטלגיים שלא נס ליחם.

במענה לשאלת רבים על חלקו של החזן הלפגוט באירוע, אומר שרון דניאל לכתב "חסידיניוז", שהלפגוט לא ישיר חזנות קלאסית "כבדה", אלא שירים שיוכלו ליהנות מהם גם אנשים שהם לאו דווקא חובבי חזנות. "אני לא מחשיב את עצמי לחובב חזנות", אומר שרון דניאל ל'חסידיניוז', "אך לעיתים אני שומע שירים מסויימים של הלפגוט ושערותי סומרות. יש לו קול שלא מהעולם הזה, וב"ה הוא יודע להשתמש בו כהלכה. דווקא את השירים האלה בחרנו לארוע זה".

כמו כן יצוין שכל ההכנסות מהארוע הם כאמור לפרוייקט "הזולה" אשר ממש מצילה את הנפשות של נוער צעיר אשר נגמל מהתמכרויות, והזולה מטעם ה OU מחזירים אותם לדרך הישר.

לינק לקניית כרטיסים: www.OUconcert.com