- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

תכל'ס, אתם תאהבו את האלבום החדש של יהודה דים

יהודה דים - תכל'ס

יהודה דים עם אלבום חדש ומפתיע שכולו מחשבות, הרהורים, כמיהה ותשובות ללא מעט שאלות ולבטים שמטרידים את כולנו. ארבע שנים אחרי האלבום "מחשבות", מפציע יהודה דים עם אלבום חדש – 'תכלס'.

האלבום מכיל עשרה שירים, כולם מקוריים שנכתבו ע"י הרב אהרן לוי, מבכירי המרצים ב"ערכים", הולחנו ע"י יהודה דים ואף מושרים על ידו. "באלבום הנוכחי, לעומת האלבום הקודם 'מחשבות', הוספתי פאזה. אני למעשה הזמר החסידי הראשון שמוציא לאור אלבום עם טקסטים מקוריים. עד היום, התרגלנו לשמוע זמרים שמשלבים שיר אחד מקורי, ואולי שיר אחד באנגלית, כאשר כל האלבום הוא למעשה מן המקורות. באלבום הנוכחי, חשוב לי שאנשים יחפשו את התוכן וגם את המוסיקה, ולא שיחפשו מוסיקה ואז את התוכן. בשירים עם מילים עכשוויות, אנשים מתחברים יותר למילים, כי השפה היא של ימינו, עם עולם מושגים והווי בן ימינו".

"זו לא מוסיקה אלטרנטיבית", מסביר יהודה. "האלבום הקודם, 'מחשבות', שגם הוא היה עם מילים מקוריות, נחל הצלחה כבירה עם שירים שהפכו ללהיטים כדוגמת 'טרבלינקה', 'תודה', ו'מה יותר מתוק מדף גמרא'.על העיבודים מופקד ג'ף הורביץ, שדים מגדיר אותו כצלע השלישית של האלבום. "ג'ף מביא את המלודיה לידי ביטוי. כשהעיבוד מתאים את עצמו ומלווה את השיר ולא נוגס ממנו", הוא מסביר.

"במהלך ההרצאות אני פוגש לא מעט אנשים שנמצאים על פרשת דרכים", מסביר הרב אהרן לוי, על הרעיון העומד מאחורי כתיבת השירים. "גם אם מדובר במשפחות או בצעירים חילוניים שמתקרבים, בחורי ישיבות, זוגות וכדו'. אני מנסה לסייע להם אבל אני גם צופה בהם. זו הסיבה שכל השירים באלבום עוסקים בחיפוש, בהתלבטויות ובכמיהה המלווים כל מבקש ה'. לפעמים לשיר של 5 דקות, יש אפקט חזק לא פחות מהרצאה של שעה שלימה. הכתיבה לא מחליפה את ההרצאות אלא שהיא כלי נוסף בניסיון לחדור את מעטפת השכל וההיגיון. בהרצאות אני מדבר אל השכל בתקווה שהדברים ירדו אל הלב, בכתיבה אני מדבר היישר אל הלב, שם מתקבלות רוב ההחלטות. למעשה, זהו עוד כלי לסייע לבני אדם למצוא את שאהבה נפשם".

השם 'תכלס', שזהו שיר הנושא של האלבום, מתמצת את העכשוויות הישראלית. השיר עוסק באנשים שמנסים להיות מישהו שהם לא. "למעשה, כמעט בכל אחד מאיתנו עולה מחשבה שאם היה לנו את התבונה שיש לנו כיום בגיל צעיר יותר, היינו נוהגים אחרת. מבט לאחור, לרוב מעלה טעם של החמצה". השירים נבחרו בקפידה, מתוך למעלה מ-60 שירים שנכתבו והולחנו. "בהתחלה חשבנו להוציא אלבום כפול", אומר יהודה. "היה קשה לבחור מתוך עשרות שירים. בסופו של דבר נבחרו עשרה שירים, החזקים ביותר, הן מבחינה מוסיקלית והן מבחינת המסר".

לחצו PLAY להאזנה לשיר מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/06/yehudadim-tachles.mp3|titles=יהודה דים – תכלס]