- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

דברי שיר מכריזה על מהפכת התרבות היהודית! ● גלריה

ביום ב' האחרון נערך בבירה כנס השקה לחנות, שהפך במהירות לחגיגה ענקית של תרבות יהודית. רשת הדוכנים 'דברי שיר' השיקה בקומה השלישית של הקניון התחנה המרכזית בירושלים חנות ייחודית למוזיקה וספרות יהודית. במקום הושקעו מאות אלפי שקלים והוא כולל גם פינות מוזיקה וקריאה ייחודיות, כדי שהציבור הדתי הצעיר יבלה ויקנה במקום אחד את התרבות השייכת לו.

בערב נצפו כל ה'סלתה ושמנה' של מובילי התרבות בארץ. מיד לאחר קביעת המזוזה בידי הרב שמואל אליהו הסתערו הנוכחים על החנות וניצלו את מבצעי שבועי הספר. בין הקונים היו דובי איכנוולד מנכ"ל "ידיעות ספרים" וחברת הכנסת ציפי חוטובלי שלא הסתירה את העובדה שהיא לקוחה קבועה של הדוכנים. בשלב הנאומים הכריז חבר הכנסת אורי אורבך שספריו מככבים בחנות: "כל מהפכה של תרבות מתחילה בקהל הקונה אותה. מי יודע אולי הקמתם היום סטימצקי הדתי."

הטקס הפך עד מהרה לערב הוליוודי בנוסח יהודי, כאשר רן שריד ומיכאל לב מנהלי הרשת העניקו תעודות כבוד לכעשרים מובילי תרבות יהודית: לסופרים, לשדרנים ולחברות הפצה. הזמר אודי דוידי שהיה בין מקבלי התעודות סיפר כמה מענג אותו לשווק את המוזיקה שלו דרך חברה מאמינה שעושה ימים כלילות כדי שכל בית בישראל יצרוך תרבות כשרה ואיכותית. עוד הנעימו את הארוע נגן הבית של דברי שיר – הכלייזמר חיליק פרנק והזמרים יצחק מאיר ואביחי פז-גרינוולד.

את הטקס הנחה איש התקשורת ידידיה מאיר שאמר: "מעולם לא ראיתי טקס השקת של חנות שהדבר האחרון שמדברים עליו זה כסף. הערב הנעתם קדימה את גלגלי מהפכת התקשורת והתרבות היהודית".

גלריית תמונות, צילומים: מרים צחי.