- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

אלול הגיע: עת שערי רצון – ניגונים לימים הנוראים

דן עשוש - עת שערי רצון

מיד עם כניסתו של חודש אלול, חודש הרחמים הסליחות בהם אנו מתעוררים לתשובה לקראת יום הדין מחד, ומאידך מרגישים את קרבת ה' והיותו של המלך בשדה לקראת המלכתו. לכל קהילה ועדה בישראל ניגונים ופיוטים המזוהים יותר מכל עם ימים אלה ומיד עם שמיעתם, מתמלא השומע בניחוחות ערגה וכיסופים לבורא יתברך ומהרהר בתשובה שלמה.

דן עשוש הוא מוסיקאי בחסד ואברך בישיבת מרכז הרב בירושלים תמידים כסדרן. במוצאי ראש השנה אשתקד ישב כהרגלו בקודש על האורגן והחל לנגן את הפיוט הידוע 'עת שערי רצון'. העיבוד המיוחד שהתנגן הפתיע גם אותו. שיר רדף שיר וכך הצטבר לו אוסף נאה של ניגונים לימים הנוראים וחודש אלול אותם אוהב דן במיוחד, כאשר גם החברים מייעצים ומוסיפים ניגונים ידועים אחרים מצקלונם, אותם קיבץ לאלבום החדש הנושא את שם הפיוט.

מבחר הניגונים באלבום נע בין הקהילות השונות ברחבי העולם ובין הישן לחדש: החל מחמול של ר' עקיבא המניק ואוחילה לא-ל של הרב הלל פלאי, דרך לך א-לי של יאיר גדסי ובן אדם של עדות המזרח, עבור באבינו מלכנו של האדמו"ר הזקן ורחמנא דעני של חב"ד וכלה בעת שערי רצון של טוניס וסלוניקי והמלך בשדה של ר' שלמה קרליבך זצ"ל.

בעיבודים הושקעו הרבה רגש ועוצמה שיכניסו לאווירת הימים הנוראים. הניגונים הנעימים מאוד לאוזן, מבוצעים בצורה מוקפדת ומדויקת בכדי שלא ישעממו את המאזינים ושניתן יהיה לשמוע את האלבום שוב ושוב.

יצוין כי לאלבום מצורפת חוברת עם מילות השירים והפיוטים כדי לאפשר לשומעים להצטרף ולהתחבר לתכנים המרוממים שמנגינות אלו נושאות.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY להאזנה לרצועה 'לך א-לי' מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/08/danasus-lechaeli.mp3|titles=דן עשוש – לך א-לי]