- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

יוסי גיל ור' משולם גרינברגר מגישים: קול דודי דופק

יוסי גיל - צילום: מנדי אור

כמנהגם מדי תקופה להתאסף יחדיו לקומזיץ חסידי מרומם, התכנסו גם הפעם – ליל שישי כ"ג אלול, קבוצת בעלי מנגנים ומוזיקאים מהשורה הראשונה, לערב נעלה שכולו שירה וזמרה באווירת ימי הרחמים והסליחות.

כמו מאליו פרץ לו הניגון 'אני ישנה וליבי ער' שהלחין זה מכבר המלחין הדגול ר' משולם גרינברגר, אשר מסב כאן גם הוא בקומזיץ הסוחף. יוסי גיל, שמאז הולדת הניגון המיוחד ראה בו משהו שמימי, חפץ זה עידן ועידנים לזכות בו את כלל ישראל בתוכניות המוזיקה של רדיו 'קול חי' והפציר לא מהיום להקליט אותו בהפקה מסודרת. אלא שבשל העיסוקים הרבים, בהם טרודים כל מי שאמורים להיות שותפים למלאכת ההפקה, היוזמה נדחתה ונדחתה ועדיין לא ראתה אור.

כאן ב'שבת אחים' המיוחד פונה יוסי אל משולם המלחין ופנחס ביכלר המעבד – צמד מפתיע בעל קשר מוזיקאלי רב, אשר שוקד בימים אלו על הפקת אלבום חדש של ניגוניו של משולם בעיבודו של פנחס – ותמה: "כיצד תוכלו למנוע יצירה מופלאה שכזו מכלל ישראל בימים נעלים אלו"?!

עד מהרה מתקבלת ההחלטה: יוצאים לדרך! ביום ראשון כ"ו אלול נכנסו כל השותפים למלאכה לאולפן. במהירות הבזק כותב פנחס ביכלר ומקליט את העיבוד, משולם משמיע את הלחן המרטיט והמקהלה המיוחדת של האחים ויינברגר מדושינסקיא – בראשם בעלי המנגנים ר' מכאל ור' יואל ויינברגר המוכרים לכולנו מאולמי השמחות – משלימה את התמונה.

ביום שלישי כ"ח אלול באישון ליל הפרויקט מושלם ויוצא לדרכו, והרי הוא לפניכם!

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/10/greenberger-koldodi.mp3|titles=ר' משולם גרינברגר – קול דודי]