- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שולי רנד כבר לא רק זמר: מפגש מרתק בנושא קירוב עם תלמידי ישיבת "תורה בציון"

שולי רנד 1

עשרות בני נוער מכל רחבי הארץ גדשו בסוף השבוע, את בית המדרש של ישיבת 'תורה בציון' בשכונת קטמון בירושלים. באירוע הייחודי שכלל גם מוסיקה עם שולי רנד, שוחחו הרבנים עם תלמידים בנושאי "קרוב". ישיבת 'תורה בציון' חרטה על דיגלה את נושא ה 'קירוב' ולפיכך אין מתאים משולי רנד לדבר על קירוב.

הופעתו של שולי רנד 'נקודה טובה' הייתה מרגשת ביותר, סיפורי החוויות ומה שעבר עליו כאומן בדרך אל שמירת המצוות הן חוויה מופלאה ומיוחדת. למשל, כרקע לשירו המפורסם 'סגולה' סיפר רנד שהמניע לכתיבת השיר היה מפגש עם יהודי בארה"ב אשר שוחח על ההתבוללות שאוכלת בנו בכל מקום, תוך כדי הצגת נתונים היהודי החל האדם לפתע לבכות, בכי אמיתי, טהור, מהלב ומכאב על עם ישראל אשר לצערנו מתבולל בעמים, "הכאב שלו, יחד עם הכנות והנתונים המזעזעים- לא השאירו אותי אדיש" גילה רנד לתלמידי 'תורה בציון'.

בסיום ההופעה הסכים רנד לקיים שו"ת, עם תלמידי 'תורה בציון' ובני הנוער שהגיעו לאירוע.

"אתה נוגע בכולם כי היית 'שם' ועכשיו אתה 'פה', אבל כיצד אוכל לקרב ולהבין אח טועה אם כל חיי אני דתי?" שאל אחד, ושולי הסביר בנעימות ועמקות כי אין תחליף לכנות, אבל המסוכן ביותר זה ההתנשאות והגאווה כשאדם חושב שהוא יותר טוב מאחרים, אין סיכוי שהוא יצליח לקרבם. "זאת הבעיה של חלק מארגוני הקרוב", אומר רנד לתלמידים, "אסור להציג את המציאות כאילו מי שחוזר בתשובה כל חייו קלים ואפילו ילדיו מתנהגים מיד למופת, כי כל החיים זאת מלחמה ומאבקים, כל החיים זה להיות בתשובה".

למה ברסלב? הקשה אחר ושולי עונה בחיוך "כי זה מה שדיבר אלי! קח לך את האמת שלך, את מה שמחיה אותך. איני אומר שכל האמת אצלנו בברסלב, אבל התורות והעצות של רבנו עזרו לי מאוד ואני נאמן להם, קח אתה מתוך העושר של התורה את מה שמדבר אליך".

התלמידים שאלו במפגש גם שאלות נוקבות, "היית דתי כמונו בישיבה תיכונית עם כיפה סרוגה, למה עזבת?" התשובה של רנד כנה ומרתקת: "התהליך אצלי היה כולו רגשי ממש, לא מתוך שאלות או חוסר הבנה, היה לי משהו שגרם לי לנטוש עוד לפני שהתחלתי בכלל לדעת. זה לא שמאסתי בדרך, אפילו לא ידעתי מהי, ברוך השם, ה' הטוב ברחמנות שלו החזיר אותי אליו…".

רבה של ישיבת "תורה בציון" הרב יצחק נרי-ה שהנחה את הערב ביקש לדעת מרנד מה המסר שלו לצעירים בציבור הדתי לאומי? "המסר שלי" אמר רנד, "בהחלט ברור, ברגע שהציבור הדתי לאומי ילמד את נושא הקרוב וייכנס אליו, הוא יהיה הכי טוב בזה!. תראו איך ב"ה אתם משולבים בצבא ובשאר רובדי החברה, אני משוכנע שאתם תובילו בעניין זה של הקרוב, ברגע שתכנסו לעניין ברצינות ותלמדו אותו לעומק".

בתום המפגש, פנה שולי לצעירים ואמר "אני מקנא בכם, אתם יכולים היום לבחור בעתיד נקי וטהור קרוב לקדושה, אני את הבחירות שלי עשיתי, את המחירים אני משלם, קולות מהעבר קוראים לי לעצור, אבל אתם אני ממש מקנא בכם ואני מקווה שה' יעזור שתצליחו".

שולי רנד