- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

עבר, הווה ועתיד נפגשים: אורי אדלר – ראיתי

אורי אדלר - ראיתי

אורי אדלר (38) מתעסק מזה כעשור במוסיקה ובתיאטרון. כתוצאה מהעיסוק האינטנסיבי בתחום, הספיק להנפיק שישה אלבומים; שני אלבומים של מוסיקה יהודית מקורית שהוציא יחד עם להקת נהורא אותה הקים, שניים נוספים של סיפורי רבי נחמן מברסלב לילדים, אלבום שירי חתונה עם להקת חתונות בה ניגן ואלבום בשם היה היה ניגון שיצא לפני כשנה, ראשון בסדרה של ניגונים עתיקים, משולבים בסיפורים. מעבר לאולפני ההקלטות, חילק את זמנו בין הדרכת טיולים, תיאטרון ומגוון הופעות המבוססות על האלבומים.

מסע חייו המרתק החל בתל אביב. בהמשך החל במסע חיפוש רוחני, תוך כדי נדידה במקומות שונים בארץ בסופה התקרב לחסידות ברסלב, התחתן והתמקם בישוב בת עין וכיום מחלק את זמנו בין לימוד בישיבה ובנגינה. לפני כשנה טס להודו עם חבר והפעיל שם 'בית יהודי נודד' למשך תקופה, מאז שחזר עסוק בגיוס משאבים להקמת בית יהודי חדש, הפעם באילת לקירוב ואירוח מטיילים וסטודנטים הנמצאים שם בהמוניהם.

העבודות על אלבום חדש בו החל אורי לפני מספר חודשים התמזגו באורח פלא עם העניין, כאשר כל ההכנסות קודש מהאלבום יופנו להקמת הבית היהודי באילת ומיזמים קשורים. המוסיקה של אדלר מושפעת מברסלב, אך גם מתל אביב בה גדל ועדיין מחובר אליה, שמתבטא כמובן גם בפן המוסיקלי, מדובר במוסיקה יהודית מקורית עם נגיעות אתניות ורוק בטעם של פעם, שמושפעות מכל המוסיקות ששמע. מגוון סגנונות צפוי להכיל האלבום החדש, לפעמים אפילו באותו השיר.

סנונית ראשונה מתוך האלבום בדרך הוא השיר ראיתי, שנכתב כשהיה באומן בחנוכה אשתקד, בדרך לנסיעה להודו. בהפטרה לשבת חנוכה הנביא זכריה אומר "…ראיתי והנה מנורת זהב כולה" שנלקחו להיות המילים הראשונות לשיר ונתנו השראה לשאר המילים. בשיר מתבטאים תחושותיו לגבי עבר, הווה ועתיד כאחד. עבר – על דברים שחווה בארץ, הווה – על האנשים שראה סביבו באומן, עתיד – הטיסה למחרת להודו והמפגש עם הנשמות המיוחדות שנמצאות שם. תחושות שהמשותף להם; ראיה חיצונית המקושרת לראיה פנימית.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/11/adler-raiti.mp3|titles=אורי אדלר – ראיתי]