- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

בנייני האומה: אברהם פריד בשורה של חידושים ● גלריה

אברהם פריד - צילום ארכיון

אלפי האיש שמילאו ביום חמישי שעבר את היכל המופעים בבנייני האומה, יצאו בסוף הערב כשהם בטוחים: אברהם פריד שבר עוד שיא הערב. והם בהחלט צודקים.

'מופע חדש' הבטיחו המודעות, ולגמרי עמדו בהבטחה. אחרי שנים בהן מופיע ענק הזמר החסידי שוב ושוב בישראל, והביקוש הגדול להופעותיו בלתי נגמר, והוא ממשיך למלא אולמות בכל פעם שהוא מגיע לארץ, החליטו לאחרונה ב'במה כהלכה', החברה המפיקה את הופעותיו של אברהם פריד, במיוחד בארץ, לצאת אל ציבור אוהדיו של פריד במופע חדש, שיכיל שירים חדשים, דואטים חדשים והפתעות נוספות. את כל זה קיבל הקהל בשבוע שעבר, ובמנה גדושה.

כבר כעת חייבים לציין שהיה ערב מיוחד מאד שציין 110 שנים לבית החולים ('בית הרפואה' בלשונו של פריד) "שערי צדק" שבירושלים. הערב התחיל במחרוזת מיוחדת – וחדשה! – מפתיחי שיריו הידועים של אברהם פריד, בניצוחו של יובל סטופל, מנצח הערב שכמובן כתב גם את כל העיבודים למופע החדש. לאחר מכן הוקרן סרט על פועלו של בית החולים.

אל הבמה הפציע בשלב הזה כוכב הערב, אברהם פריד, שפתח דווקא בעיבוד יפה לשיר "לא אבוא לירושלים של מעלה" של יוסי גרין. לאחר מכן הגיע נגן בוזוקי שהטיב לנגן במשך דקות ארוכות בעיבוד מיוחד, כשאליו התחבר מיד אברהם פריד ושר את "שאי סביב".

השיר הבא היה קשור למטרת הערב, ההצדעה לבית החולים. על המסך הוקרן ביקורו של פריד בבית החולים לפני כחודשיים, ופריד שר בקול ענוג את – מה יותר מתאים מזה – "רפאני ה'… שבת היא מלזעוק".

כעת הגיעה אחת מהפתעות הערב: שיר חדש. השיר הוא "ריבונו של עולם אני יודע, שבית המקדש השלישי אינו בנוי מאבנים, הוא בנוי מדמעות", ללחן של יובל סטופל. אם השיר מתנגן לכם במח עכשיו, אתם לא טועים, זהו אכן אותו השיר ששר בעבר ישראל פרנס, אלא שהפעם כתב לו יובל עיבוד חדש ומיוחד. פריד אמר שהוא לא יודע מהיכן בדיוק המילים, אך לפי מה שידוע – המילים הללו מיוחסות ללא אחר מאשר ר' שלמה קרליבך.

אחר-כך המשיך פריד ושר את "מישהו הולך תמיד איתי", ואז הגיעה ההפתעה הבאה: שיר חדש נוסף, והפעם שיר חסידי. השיר עונה למילים "יהא שמה רבה מברך לעלם ולעלמי עלמיא", ופריד סיפר שהוא חייב אותו לידידו הטוב מנדי ג'רופי שכבר תכנן לשלב אותו באלבומו הקרוב כלהיט המבטיח (וייתכן שעדיין יהיה באלבום הזה), אך הסכים 'לוותר' עליו לפריד. השיר, אותו ביצע פריד כשאר שירי המופע יחד עם מקהלת "מפתח סול" של נתי שיש, אכן נשמע כלהיט מבטיח וסוחף.

הפסקה קלה, ומיד לאחר מכן חזר פריד עם מחרוזת של שירי חב"ד, אך לא אותה מחרוזת ששר בשנים האחרונות במופעים, אלא מחרוזת חדשה לגמרי, שהושרה לראשונה בערב זה.
מיד לאחר מכן הזמין פריד את הזמר הישראלי הנודע רמי קליינשטיין, ושר עמו יחד את "עלה קטן שלי" בהרמוניה מופלאה, כשהוא מספר שלראשונה פגש בו ערב לפני המופע, ושניהם כבר חשים כאילו הם מכירים שנים…

פריד הותיר בשלב הזה את הבמה לקליינשטיין, ששר לבדו את שיריו "ארצנו הקטנטונת" ו"צעיר לנצח". על הבמה עלו אחריו משפחה שנעזרה ב'שערי צדק' ששינה את חייהם מבחינה רפואית, ולאחר מכן בהמשך ישיר חידש פריד לראשונה שיר נוסף: את 'יהללוך מלאכים' (שמחות קטנות), במקור של עמיר בניון, שלאחר מכן חידש אותו אחד הפינליסטים בתכנית "כוכב נולד" וכעת חידש אותו פריד בביצוע מושלם.מאד הודינו בלבנו למפיקים שהשכילו כבר להזיז להיטים שכבר די נמאס לשמוע אותם בהופעות, כמו 'תניא', 'אדרבה' וכו'.

המשך הערב כלל את הלהיטים, שפריד לא יכול לעזוב בלעדיהם: "שהשמש תעבור עליי", בו הקהל קם ממקומו, "כמה טוב שנפגשנו", אותו חיבר פריד – איך לא – למשיח שיבוא בקרוב, וסיום הערב, כמובן, עם "כי הרבית" שהקפיץ את הקהל ממקומו והפגיש אותו עם פריד עצמו שירד לשמוח עם הקהל במקומות הישיבה.

סיום מדהים, לערב מדהים ומהנה.