- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

ובשירי דוד ● האוסף הגדול של ר' דוד ורדיגר

דוד ורדיגר - ובשירי דוד

בעוד השם ורדיגר מככב על עטיפות של אלבומים רבים, לאבי המשפחה, החזן ר' דוד ורדיגר חזן יש את מספר האלבומים הרב ביותר. הכישרון המוסיקלי של ר' דוד היה ברור כבר בגיל צעיר, כשהיה הסולן במקהלת בית הכנסת המפורסם אייזיק יעקל'ס בקרקוב בגיל שש. רק כעבור שש שנים ר' דוד הוזמן על ידי ר' יענקל תלמוד להיות הסולן של המקהלה שלו ששרה לפני האדמו"ר מגור בעל האמרי אמת, ואלפי החסידים בעיירה גור.

השירה לא היתה רק מקצוע עבור ר' דוד, קולו המתנגן, פשוטו כמשמעו, הציל את חייו. כשהוא נלקח מגטו פודגוז'ה בפולין, ר' דוד היה אחד רק מארבעים אנשים שניצלו מכיתת יורים לאחר שביצע מולם את א-ל מלא רחמים, העביר אותם משם המפקד הנאצי וחייו ניצלו.

כשהגיע לאמריקה, המוסיקה של ר' דוד המשיכה לעורר, בבתי כנסת, אולמות קונצרטים וגם בתוכניות רדיו. הוא מילא בתים באידישקייט ולבבות עם שירי נשמה ששמרו על וגחלת היהודית שבוערת חזק, במיוחד עבור אלה שסבלו את זוועות המלחמה ומנסים לאסוף את השברים של החיים שלהם שהתנפצו. האלבום הראשון שלו דוד, תפילה לדוד, שיצא בשנת 1959, התקבל כל כך טוב, שכל העותקים מההדפסה הראשונה אזלו.

מעבר לאלבומים הרבים שהוציא בעצמו, הנחיל ר' דוד את השם ורדיגר ואת המוסיקליות גם לדורות הבאים, שהמפורסמים שבהם שם כמובן מרדכי בן דוד, בנו יידל, מנדי ורדיגר ובנו ישראל וגם שאר האחים השתתפו במספר אלבומי ורדיגר משותפים.

כעת רואה אור אלבום אוסף ראשון מסוגו בפורמט MP3. 'ובשירי דוד' הוא נקרא ומכיל 22 אלבומים שהם 235 שירים של ר' דוד ורדיגר. השירים עברו ניקוי ומאסטרינג מחדש ונשמעים טוב יותר מתמיד. חברת 'אדרת מיוזיק' שהחייתה בעבר את יוסלה רוזנבלט לא מעט פעמים, מחייה הפעם את החיים…

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'הללו' מתוך האוסף[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2011/12/03_Halelu.mp3|titles=דוד ורדיגר – הללו]