אלפים בקונצרט ההצדעה של "יובל" ליוסי גרין - חסידיניוז

אלפים בקונצרט ההצדעה של "יובל" ליוסי גרין

מאת: יהונתן פולק | א׳ בסיון ה׳תשע״ה (19/05/15) 15:49 | חזנות | הדפס הדפס

קונצרט גרין

ביום רביעי האחרון, כ"ד אייר, התקיים קונצרט מיוחד של "יובל" במסגרת סדרת המנויים, קונצרט הצדעה לגדול המלחינים בדורנו, יוסי גרין. האולם שהיה מלא מפה לפה ,נתן נופך מיוחד ואוירה מרוממת לקונצרט. הקהל שתה בצמא גם את להיטיו של יוסי גרין וגם כל מלה שיצאה מפי הד"ר מרדכי סובול שהנחה בטוב טעם ובהסברים מרתקים את הקונצרט כולו.

בקונצרט הושמעו מיטב יצירותיו של המלחין הדגול, שאין ספור לחנים פרי יצירתו פרצו גבולות והגיעו לכל בית יהודי. התזמורת הפילהרמונית הישראלית ומקהלת החזנים "יובל", בניצוחו של ד"ר מרדכי סובול השמיעו עיבודים סימפוניים מיוחדים שנכתבו ללחניו המרגשים של יוסי גרין. נציין כי בנו אופיר סובול כתב את רוב העיבודים והתזמורים החדשים לקונצרט. גרין עצמו שנכח בערב, לא שר – לאחר שמחלת שפעת תקפה אותו. אך דמעות ההתרגשות שבעיניו אמרו הכל.

את הערב פתח "וזכנו" הידוע (במקור מושר ע"י אברהם פריד) בביצועם של צמד רעים. לאחר מכן בוצעו היצירות הבאות: "שטר התנאים" בביצוע מרטיט ומדויק של אברמי רוט, "קנא לשמך" בביצוע מפתיע של איציק דדיה שזו הייתה לו הופעת בכורה עם תזמורת בהרכב כזה, היצירה "אלוקי נשמה" – של יוסל'ה רוזנבלט בוצעה ע"י החזן יעקב למר,ו "אדרבה" בלחנו של גרין בביצועו הסוחף והמרהיב של הזמר אוהד מושקוביץ הביא למחיאות כפיים סוערות של קהל האלפים. את החלק הראשון חתם "רצה ה'" בביצוע מיוחד של דודו פישר אשר סחף אחריו את הקהל בקטע הקצבי, "ותחזינה עינינו".

את החלק השני של הערב, פתחה היצירה המרטיטה והבלתי נשכחת "ובשופר גדול" שמבצע הן במקור והן בערב הזה דודו פישר, בליווי קולי שמימי של מקהלת החזנים "יובל" בעיבוד מיוחד ומרגש, של אופיר סובול שסחף אחריו את הקהל בשירה רמה. בכלל היה זה קונצרט שבו הקהל היה למקהלה אחת גדולה שלוותה את הסולנים וכשעצמת את עינך יכולת לדמיין את מקהלת הלוויים בבית המקדש.

בהמשך בוצעו היצירות "עוד יישבו" – מפי איציק דדיה, "המבדיל" של יוסל'ה רוזנבלט מפי אברמי רוט, "כי המצווה הזאת" מפי יעקב למר, ולאחר מכן בוצעה מחרוזת שכללה ממיטב שיריו של יוסי גרין על ידי צמד רעים. את האירוע המיוחד חתמו שתי יצירות. אחת, "תניא" האלמותית בביצועו המושלם של אוהד מושקוביץ, ולסיום השיר הידוע "ענווים" בביצועם של כל האמנים שהשתתפו בערב ההצדעה המיוחד הזה לגרין.

גרין עצמו אמנם לא שר, אך נשא דברים בהם הודעה להנהלת יובל ולד"ר סובול על הערב המיוחד והזכיר ערב דומה שנערך לפני 25 שנה ע"י יובל וד"ר סובול . בדבריו הודה גם למוטי וברכה זיסר שהכירו לו חברים רבים מישראל, בהם אמנים, חזנים וזמרים.

הקונצרט הבא בסדרת המנויים של "יובל", ייערך בעוד שבועות ספורים, בתאריך י"ז בסיון (4.6), אשר מוקדש לקלאסיקה הבימתית של החזנים רוזנבלט, הרשמן, קווארטין וקוסביצקי ובו ישתתפו החזנים חיים אדלר, שלמה גליק, צבי וייס, סיימון כהן וקולין שחט. ויביאו את מגוון הקשת של היצירות שבצעו החזנים ההם על בימת הקונצרטים. להזמנת כרטיסים: יובל, טל' 03-5707479, או www.yuval.org.il

לחצו PLAY לצפייה בשיר 'ענווים' – בביצוע כל המשתתפים. צילום: יעקב פלרבאום.

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: , , , , , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה