אריאל זילבר באלבום חדש וזילבראי: העטלף והתרנגול - חסידיניוז

אריאל זילבר באלבום חדש וזילבראי: העטלף והתרנגול

מאת: מתי שיינברג | ב׳ בניסן ה׳תשע״ג (13/03/13) 14:49 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

אריאל זילבר - העטלף והתרנגול

מי שחתום על כמה מיצירות המופת של המוזיקה הישראלית מוציא אלבום חדש ומוכיח שהקסם הזילבראי נשאר. האלבום החדש ממשיך בסגנון הזילברי המוכר – מילים, לחן, עיבוד וחתימת הקול כבר מהשמיעה הראשונה. האלבום דן בשאלת משמעות החיים, המאבק בין אור לחושך, חשבון נפש והשלמה שבין החומר לרוח. האלבום מייצג את השאלות הרבות שעלו אצל זילבר ביחס למשמעות החיים ושאלת הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל.

השירים באלבום נעים בין רוק יהודי עם טקסטים מהמקורות לצד טקסטים של זילבר, שהוכיח את כשרונו במילים ובלחן במהלך 40 שנות יצירה וקריירה מפוארת. השירים באלבום מייצגים את מאבקו של האדם ביצריו, שאיפתו אל האור, בטחונו בשם ושאלת קיומו של עם ישראל בארץ המובטחת לצד שאיפתו לחיים מלאי סיפוק ומשמעות.

האלבום נוצר בנדודים ברחבי הארץ והוקלט במספר אולפנים שונים במהלך למעלה מחמש שנים. השירים הוקלטו במתת על גבול הצפון, חיספין ברמת הגולן, קיבוץ יפעת, נהריה, חיפה, בית שאן, רמת השרון, כפר חב"ד, ירושלים ובביתו שבמושב גיתית. המסעות הגיאוגרפיים מוצאים ביטוי בוורסטיליות המוזיקלית שבאלבום.

שותפיו ליצירה של זילבר הם שורה של מוזיקאים מהם זקני הכפר דוגמת חברים מ"אנסמבל הפיוט שליד מכון בית צבי", לצד צעירים מוכשרים דוגמת יוני אמבר ועידן אמסלם, מקהלת הילדים 'פרחי הגולן' בניצוחו של מאיר גבאי שהוקלטה ברמת הגולן לשיר "למה רגשו גויים. צעיר המשתתפים באלבום הוא לא אחר מאשר נכדו של אריאל זילבר, תם דניאל, שנותן קולו בשיר 'שמחו בשם'. חלק ניכר מהלחנים באלבום הם פרי עטו של הרב יצחק גינזבורג, כמו השיר 'תתעורר' אותו ביצוע לא מזמן במסגרת האלבום של הלב והמעיין מנגנים הרב גינזבורג. החוויה המוזיקלית מרתקת ומגוונת.

הפצה: התו השמיני.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'או קנה' מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2013/03/zilber-okano.mp3|titles=אריאל זילבר – או קנה]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 3.83
Loading...

תגיות: , ,


תגובות (1)

השאר תגובה

תוכן תגובה