אלירן כהן -"קהלת: שלושה פרקים מתוך" - חסידיניוז

אלירן כהן -"קהלת: שלושה פרקים מתוך"

מאת: מערכת חסידיניוז | כ״ה בתשרי ה׳תשפ״ג (20/10/22) 11:08 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

קהלת: שלושה פרקים מתוך, הוא אלבום שני של היוצר אלירן כהן, אלירן הוא אברך שיושב ולומד, ולעיתים מוצא זמן (מחוץ לסדרים!) לנגן עם חבריו ללהקה מקדמת דנא.

קהלת היא יצירה מוזיקלית אחת שלימה בסגנון פולק רוק מתקדם, עם נגיעות של טקסט שנכתבו מקהלת, הספר האחרון ששלמה המלך חיבר. הטקסט הולחן על פי סדר הפסוקים, בלחנים מקוריים של אלירן.    

"תוך כדי לימוד, שמתי לב שמלבד הקדושה שיש בספר קהלת, הטקסט מאד כנה, אפילו בועט קצת ומפתיע. החיבור לאדם בספר קהלת מאד אישי ומותאם לכל אחד: כל אדם צריך ויכול לנצל את חכמת שלמה המלך על החיים. אחד הדברים שהוא מדגיש בספר, שהעמל מוסיף עוד משמעות לעולם ומספק הרגשת תכלית. עוד טיפ: כדאי לעקור את עניין "אין חדש תחת השמש" – מתחת לשמש אין משהו חדש. אין משהו שאנחנו יכולים להוסיף ולחדש בו. אבל מעל השמש יש הרבה מה להוסיף, וזה את כל הדברים הרוחניים שעמלנו על עליהם. ספר קהלת דוחף אותנו להשקיע ברוחניות, להשקיע במשהו נצחי". 

האלבום על שלושה עשרה רצועותיו הוא בעצם מסע. "הייתי רוצה שיעברו את כל התחנות שבו בחיזוק רוחני ובעיקר במחשבות עמוקות על תכלית האדם בעולמו. גם הפן המוזיקלי של האלבום 'עושה דרך', זה מתחיל בגיטרה קלאסית, מתחיל פשוט ומסתיים פשוט. ובאמצע יש הרבה צעקה". 

"תמיד עשיתי מוזיקה", אומר אלירן, "ועדיין, אפשר לומר שזהו תקליט סולו ראשון שלי". הוא הפעיל בעבר הרכב מוזיקלי שפעל במשך שנתיים. בזמנו, הייתי מופיע הרבה בשיאו של ההרכב יצאנו לסיבוב הופעות בקנדה לשבועיים עם קרן ישראלית שהטיסה אותנו להופעות מול הקהילות היהודיות".

לחצו PLAY להאזנה לרצועה מתוך האלבום

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 3.00
Loading...

תגיות:


השאר תגובה

תוכן תגובה