שלמה כהן שר אליעזר שוובר: "גשם" - חסידיניוז

שלמה כהן שר אליעזר שוובר: "גשם"

מאת: יוסי אשרי | כ״ח בתשרי ה׳תשפ״ג (23/10/22) 12:31 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

אליעזר שוובר ("המעוררים"), ומי שחתום על עשרות לחנים ישיבתיים, משחרר לרגל חודשי תשרי חמישה שירים חדשים, שירי ערגה וקדושה, שירים שנכתבו באווירה של ימים נוראים. ארבעה שירים מתוך החמישה מבצע שלמה כהן, השיר השלישי ברשימה הוא גשם שלמה כהן, מגדולי הזמרים הנשמתיים, זמר שקולו רק משני לכישרון השירה היהודית שבו, שמרומם את השיר ומחבר את השומעים עם המילים העוצמתיות.

כמו באלבומיו הקודמים ("המעוררים", ו"המעוררים 2"), אלבומים שהפכו לאייקונים מוזיקליים בקרב בני תורה ובני ישיבות – הוא מגייס גם הפעם את מיטב הכוחות הקיימים בשדה השירה החסידית, כדי לשיר את שיריו. ההפקה וההקלטה כולה נעשתה באולפן של אליעזר בירושלים.

מילות השיר מתוך התפילה הנועלת את תפילות הימים הנוראים. לפני לכתנו אל תוך השנה החדשה אנו פותחים בפעם האחרונה השנה את ארון הקודש ומתפללים בתפילה הבוקעת ממעמקי הלב על הגשם שמשמעותה גם על הפרנסה. 

לשם כך אנו מגייסים את אברהם יצחק יעקב משה ואהרן וגם את כל אלו שנשפך דמם  מדורי דורות  על קידוש ה'. השיר מנסה לקחת את משקל השיר דווקא לחלק שהקהל אומר "בעבורם אל תמנע מים" "בצדקתם חון חשרת מים" 

לחצו PLAY להאזנה לשיר


השיר מנסה לקחת את משקל השיר דווקא לחלק שהקהל אומר "בעבורם אל תמנע מים" "בצדקתם חון חשרת מים" (שבדרך כלל נבלע בין תחינתו של החזן זכור אב וכו' זכור הנולד וכו' זכור שניים עשר שבטים וכו') 

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה