שמחה גדולה ואלבום חדש בחצר הקודש מודז'יץ: לפיכך - חסידיניוז

שמחה גדולה ואלבום חדש בחצר הקודש מודז'יץ: לפיכך

מאת: יוסי אשרי | י״ד בטבת ה׳תשע״ב (09/01/12) 10:54 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

מודז'יץ - לפיכך

המוסיקה החסידית האותנטית של חצרות החסידים התברכה לאחרונה באלבום חדש ומעניין בשם "לפיכך", 'א- מאדז'יצע שמחה', שמחה ודביקות עם ניגוני חצר הקודש מודז'יץ.

את האלבום הפיק המוסיקאי החסידי אורי בקנרוט, שאף עיבד את האלבום, כשגם גלעד פוטולסקי סייע בחלק מהעיבודים. אורי בקנרוט, בנו של ר' אברהם בקנרוט, מבעלי המגגנים של חצר מודז'יץ, עמל על האלבום זמן רב, והתוצאה אכן מעידה על עצמה: אלבום איכותי, מגוון ומעניין, עם "שלל' נכבד ממיטב ניגוני מודז'יץ שלא פורסמו עד היום. הקולות המזמרים באלבום הם של חברי מקהלת ידידים המפורסמת, כאליהם הצטרפו הזמרים החסידיים משה שטעקל, אברימי מושקוביץ, מוטי ויזל וברוך ויזל.

חלקה של חצר חסידות מודז'יץ בעולם הנגינה היהודי ידוע ומפורסם זה שנים רבות, כשעד היום היה זה הרבה בזכותו של מלחין החצר הלא הוא בעל המנגן המפורסם ר' בן ציון שנקר הי"ו, ששירים רבים שלו הפכו לנכסי צאן ברזל בהיכל הנגינה היהודי. האלבום הנוכחי מכיל את מיטב ניגוני החצר מלחניהם של האדמו"רים זצוק"ל, בעל ה"דברי ישראל", בנו בעל ה"אמרי שאול", נכדו בעל ה"אמרי אש", ונינו האדמו"ר בעל ה"נחלת דן", כולם מלחינים בקודש שניגוניהם בחסד עליון הולחנו לתפילות ימים נוראים, שבתות ומועדים, ובעיתות שמחה וכיסופין בחצר הקודש מודז'יץ. שני שירים נוספים באלבום הם מלחניהם של הרב שמואל רוזנבוך ז"ל, ושל הרב משה יוסל בלוגרינד ז"ל.

האלבום הוא הראשון בסידרת אלבומים של ניגוני מודז'יץ שבע"ה עתידים לצאת לאור, בעיבודיו ובניהולו המוסיקליים של אורי בקנרוט והיכל הנגינה.

לחצו PLAY להאזנה למיקס משירי האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/01/modzitz-lefichach.mp3|titles=מודזיץ – לפיכך]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.20
Loading...

תגיות: , , , , , , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה